Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τρόποι για αυτόνομη μελέτη των παιδιών

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Διάβασε γιατί δεν θα δεις τηλεόραση!
Πες μου την ιστορία απέξω γιατί δεν θα πας πουθενά!
Αλίμονό σου, εάν φέρεις λάθος στην ορθογραφία!

Πόσες φορές έχουμε πει αυτές τις φράσεις στα παιδιά;
Πως μπορούν  οι  γονείς να κάνουνε αυτόνομη  και ευχάριστη τη  μελέτη του παιδιού;

Παρακάτω ακολουθούν κάποιες μικρές συμβουλές, ωστόσο θα πρέπει να θυμόμαστε ότι κάθε οικογένεια είναι μοναδική και δεν υπάρχουν συνταγές!


ΕΝΘΑΡΡΎΝΕΤΕ
Το παιδί να αναλάβει, το ίδιο την ευθύνη της μελέτης
Το παιδί  να απευθύνεται στον εκπαιδευτικό για τυχόν απορίες που έχει  
Το παιδί να ολοκληρώσει μια εργασία
Την προσπάθεια του παιδιού

ΟΡΓΑΝΩΣΤΕ
Το χώρο και τη  διαχείριση του  χρόνου του παιδιού
Το καθημερινό πρόγραμμα μελέτης του
Το φαγητό και τον ύπνο του παιδιού

ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙΤΕ
Με τον εκπαιδευτικό της τάξης και τυχόν άλλες ειδικότητες

ΕΞΗΓΉΣΤΕ
Ότι θα είστε εκεί για ότι χρειαστεί
Τι πρέπει να κάνει και αφήστε το μόνο του

ΜΑΘΕΤΕ
Να επιβραβεύετε το παιδί μετά από κάθε προσπάθεια
Στο παιδί να βάζει μικρούς στόχους κάθε φορά ώστε να τους πραγματοποιεί

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΤΕ
Τα ενδιαφέροντα του παιδιού στη μελέτη
Εναλλακτικά μέσα μάθησης όπως: Υπολογιστής, Επιτραπέζιο, ζωγραφική, λεξικό

ΣΥΣΧΕΤΙΣΤΕ
Τα μαθήματα με την καθημερινή ζωή

 Θα πρέπει να υπενθυμίζουμε στα παιδιά ότι η μελέτη είναι δική τους ευθύνη!
 Είναι καλό να αποφεύγουν οι γονείς να γίνονται μαθητές, καθώς η μελέτη είναι η πρώτη ευθύνη των παιδιών που θα τα βοηθήσει καθολικά, ώστε να εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους αργότερα! 
                                                

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Λεξιλογίο: Τι Είναι-Τρόποι Ενίσχυσης

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Τι είναι το λεξιλόγιο: Λεξιλόγιο είναι το σύνολο των λέξεων που χρησιμοποιεί κάποιος Το λεξιλόγιο χωρίζεται σε εκφραστικό λεξιλόγιο και σε αντιληπτικό λεξιλόγιο. Το εκφραστικό/ παραγωγικό λεξιλόγιο είναι: Το σύνολο των λέξεων που παράγουμε Το αντιληπτικό λεξιλόγιο είναι: Το σύνολο των λέξεων που μπορούμε να αντιληφθούμε και να κατανοήσουμε. Ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν το λεξιλόγιο του παιδιού: Κάποιοι ενδεικτικοί παράγοντες είναι: Το άμεσο οικογενειακό περιβάλλον  Το σχολικό περιβάλλον Η ιδιοσυγκρασία  Έρευνες έχουν δείξει ότι τα κορίτσια έχουν πιο ανεπτυγμένο λεξιλόγιο από τα αγόρια. Πόσες λέξεις πρέπει να λέει το παιδί ανά ηλικία: 7-12 μηνών: Έχει ένα εκφραστικό λεξιλόγιο 1-3 λέξεις 13-18 μηνών: Έχει ένα εκφραστικό λεξιλόγιο 3-25 λέξεις 19-24 μηνών: Έχει ένα εκφραστικό λεξιλόγιο 50-100                       Έχει ένα αντιληπτικό λεξιλόγιο πάνω από 300 λέξεις 2-3 ετών: Έχει ένα εκφραστι