Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Χριστουγεννιάτικα Δώρα και Παιδί

ΓΓ
Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και οι γονείς είναι έτοιμοι να πάρουν δώρα για τα παιδιά τους!

Θα πρέπει να τονίσουμε ότι τα παιδιά μας, έχουν ανάγκη καταρχάς την παρουσία μας, την αγάπη μας και ύστερα τα δώρα!

Επιπλέον, θα πρέπει να θυμόμαστε ότι κάθε οικογένεια έχει διαφορετικές υποχρεώσεις και είναι καλό να αποφεύγουμε τις συγκρίσεις.

Υπάρχουν όμως παιχνίδια που προσφέρουν ταυτόχρονα διασκέδαση και μάθηση;

H απάντηση είναι φυσικά ναι!

Κάποια κατάλληλα παιχνίδια ανά ηλικία που προάγουν την μάθηση και συγχρόνως  τη διασκέδαση είναι:

3-6 ετών:

Κατασκευαστικά παιχνίδια : Κάποια  κατασκευαστικά παιχνίδια, είναι η πλαστελίνη, ο πηλός, τα lego, τα playmobil,τα κυβάκια, παζλ (έως 15 κομμάτια), τα παιδικά εργαλεία, ενσφηνώματα.

Να σημειωθεί ότι υπάρχουν και παζλ που προωθούν το γνωστικό κομμάτι καθώς το παιδί μέσα από αυτά μπορεί να μάθει τα χρώματα, τα ζώα, τα σχήματα και τα μεγέθη.

Παιχνίδια που προωθούν το συμβολικό παιχνίδι όπως: Κούκλες, τρενάκια, αυτοκίνητα, κουκλόσπιτα. Μέσα από αυτά τα παιχνίδια το παιδί μιμείται και οργανώνει τη θέση του στον κόσμο μας!

Επιπλέον μια καλή επιλογή για αυτήν την ηλικία είναι τα παραμύθια όπως και το πρώτο ποδήλατο που θα βοηθήσει στις κινητικές δεξιότητες του παιδιού.

6-9 ετών:

Επιτραπέζια παιχνίδια: Τα επιτραπέζια παιχνίδια προάγουν τη μάθηση μέσω βιωματικού και διασκεδαστικού τρόπου.

Κάποια προτεινόμενα είναι το:


  • Σκραμπλ,όνομα-ζώο-φυτό-πράγμα, κρεμάλα, πυργόλεξο, ταμπού, Τριβιάλ. Τα συγκεκριμένα επιτραπέζια δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά να μαθαίνουν καινούριες λέξεις με σωστή ορθογραφία και να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο τους.
  • Σκορ 4, μικρές αγορές,domino,monopoly,φιδάκι, Ούνο, γκρινιάρης. Εισάγουν μαθηματικές έννοιες καθώς το παιδί χρειάζεται να αναγνωρίζεις αριθμούς (πχ:πετώντας το ζάρι) και εισάγουν έννοιες πρόσθεσης-αφαίρεσης αφού το παιδί μαθαίνει να ανεβοκατεβαίνει στο ταμπλό.
 Τέλος, σε αυτήν την ηλικία το παιδί ανακαλύπτει τις κλίσεις του, ίσως ένα μουσικό όργανο η μια μπάλα να το βοηθούσε!

9-12 ετών:

Παιχνίδια που αυξάνουν τη μνήμη και τη συγκέντρωση προσοχής. Κάποια από αυτά είναι: Βrainbox, σκάκι, "μάντεψε ποιος", Τζένγκα.

Επιπρόσθετα και σε αυτήν την ηλικία τα επιτραπέζια είναι μια καλή επιλογή.

Μια λύση, εάν αρέσουν στα παιδιά τα βιβλία είναι η νεανική λογοτεχνία. Σε αυτήν την επιλογή, μπορεί το παιδί να πάρει μέρος.

Επιπλέον το tablet είναι ένα ελκυστικό δώρο σε αυτήν την ηλικία, αλλά θα πρέπει να έχετε συζητήσει πριν το αγοράσετε το χρονικό όριο της παραμονής του παιδιού.


Κάποιες δραστηριότητες που είναι ανέξοδες και σίγουρα είναι δώρα για τα παιδιά μας είναι:

1)Να κάνουμε μελομακάρονα και κουραμπιέδες μαζί τους

2)Να στολίσουμε  παρέα το δέντρο  και να ακούσουμε Χριστουγεννιάτικα τραγούδια

3)Να δούμε Χριστουγεννιάτικες ταινίες και να διαβάσουμε παραμύθια

4)Να πηγαίνουμε βόλτες σε στολισμένες πλατείες

5)Να φτιάχνουμε κατασκευές όπως: Μπάλες, έλατα, αστεράκια και να  τα στολίζουμε στο δέντρο

 6)Να διαλέγουμε μαζί τους πράγματα που δεν τα χρειάζονται πια και  να τα μοιράζουμε σε συνανθρώπους μας που τα έχουν ανάγκη!Δώστε στα παιδιά το νόημα της αλληλεγγύης!

Ας θυμόμαστε, ότι ο ποιοτικός χρόνος, τα χαμόγελα, το παιχνίδι και η χαρά είναι τα καλύτερα δώρα για τα παιδιά μας!!!

Τα Χριστούγεννα είναι ένας διαφορετικός τρόπος μάθησης μέσω εικόνων, γεύσεων, συζητήσεων, κατασκευών και μουσικής!

Καλές γιορτές!!






















Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου