Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προσωπικές Σκέψεις Κλείνοντας Μια Χρονιά

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη



Εχτές έκλεισε μια χρονιά θεραπειών και όπως πάντα μου αρέσει να κάνω,έκανα τον απολογισμό της χρονιάς συνολικά!Ο απολογισμός γενικά είναι κάτι που μου αρέσει!Το κάνω σχεδόν κάθε μέρα!
Σκέφτηκα αρκετά πράγματα και αποφάσισα να τα μοιραστώ μαζί σας γιατί νομίζω ότι έχει αξία!! (Είναι ξεκάθαρα προσωπικές απόψεις και σίγουρα υπάρχει και η άλλη πλευρά)


  • Η θεραπευτική σχέση με τα παιδιά είναι το πάν!!Μην περιμένετε να μάθουν τα παιδιά από εσάς εάν δεν σας συμπαθούν!
  • Το παιδί δεν είναι η διαταραχή του, είναι ένα παιδί με αδυναμίες και δυνατότητες. Εστιάστε στις δυνατότητες και θα δείτε ότι με ένα μαγικό τρόπο θα αρχίζουν να βελτιώνονται και οι αδυναμίες!
  • Ο υπολογιστής είναι ένα μέσο που βοηθάει πολύ τα παιδιά να γενικεύσουν δεξιότητες ευχάριστα. Εάν το βάλεις λειτουργικά μέσα στη ζωή του παιδιού μπορεί να αποτελέσει εφόδιο για τη ζωή του παιδιού.
  • Το οπτικοποιημένο πρόγραμμα μελέτης ή δραστηριοτήτων είναι πολύ βοηθητικό  καθώς το παιδί αφενός ξέρει τι κάνει ανά πάση στιγμή και  συμμετέχει αφετέρου γνωρίζει πότε αρχίζει και πότε τελειώνει.
  • Τα επιτραπέζια παιχνίδια  είναι ο πιο διασκεδαστικός τρόπος μάθησης!! Το παιδί μαθαίνει παίζοντας τι πιο όμορφο από αυτό!
  • Η εποπτεία  είναι πολύ σημαντική για τον θεραπευτή, καθώς παίρνει ανατροφοδότηση και μοιράζεται τις ανησυχίες του, χωρίς άγχος και υποψία κριτικής!(Για μένα η εποπτεία θα έπρεπε να είναι υποχρεωτική για όλους τους θεραπευτές!)
  • Λάθη γίνονται, δεν είμαστε υπεράνθρωποι είναι καλό να τα παρατηρείς, να τα αποδέχεσαι και να προχωράς. Δεν μπορεί να γίνει σίγουρα από τη μια στιγμή στην άλλη, χρειάζεται χρόνο γιατί έχουμε και άμυνες!! (Το παθαίνω και εγώ,,χιχι). Νομίζω όμως, ότι αν ένας θεραπευτής πιστεύει ότι είναι τέλειος, δεν έχει περιθώρια εξέλιξης.
  • Η καλή συνεργασία  με το παιδί, τους γονείς, τους υπόλοιπους θεραπευτές και το σχολείο βοηθάει στην επιτυχία της πορείας του παιδιού. Χρειάζεται ολιστική προσέγγιση.
  • Είναι ευλογία να κάνεις μια δουλεία που αγαπάς τόσο πολύ στις μέρες μας και να πηγαίνεις χωρίς να γκρινιάζεις!! Πολλές φορές φέτος έπιασα τον εαυτό μου να μου πηγαίνουν όλα στραβά ή να μην έχω όρεξη αλλά με την πρώτη συνεδρία να αλλάζουν όλα μαγικά!!
Τέλος επειδή η δουλεία μας είναι ίσως από τις πιο δημιουργικές αλλά  συνάμα και από τις πιο απαιτητικές  αυτές τις γιορτές θα πρέπει να φροντίσουμε τους εαυτούς μας!!

Να δώσουμε χρόνο στους ανθρώπους μας παίρνοντας και δίνοντας αγάπη!Μας αξίζει, ώστε να γυρίσουμε με γεμάτες μπαταρίες!!

Καλές γιορτές σε όλους!!





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Λεξιλογίο: Τι Είναι-Τρόποι Ενίσχυσης

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Τι είναι το λεξιλόγιο: Λεξιλόγιο είναι το σύνολο των λέξεων που χρησιμοποιεί κάποιος Το λεξιλόγιο χωρίζεται σε εκφραστικό λεξιλόγιο και σε αντιληπτικό λεξιλόγιο. Το εκφραστικό/ παραγωγικό λεξιλόγιο είναι: Το σύνολο των λέξεων που παράγουμε Το αντιληπτικό λεξιλόγιο είναι: Το σύνολο των λέξεων που μπορούμε να αντιληφθούμε και να κατανοήσουμε. Ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν το λεξιλόγιο του παιδιού: Κάποιοι ενδεικτικοί παράγοντες είναι: Το άμεσο οικογενειακό περιβάλλον  Το σχολικό περιβάλλον Η ιδιοσυγκρασία  Έρευνες έχουν δείξει ότι τα κορίτσια έχουν πιο ανεπτυγμένο λεξιλόγιο από τα αγόρια. Πόσες λέξεις πρέπει να λέει το παιδί ανά ηλικία: 7-12 μηνών: Έχει ένα εκφραστικό λεξιλόγιο 1-3 λέξεις 13-18 μηνών: Έχει ένα εκφραστικό λεξιλόγιο 3-25 λέξεις 19-24 μηνών: Έχει ένα εκφραστικό λεξιλόγιο 50-100                       Έχει ένα αντιληπτικό λεξιλόγιο πάνω από 300 λέξεις 2-3 ετών: Έχει ένα εκφραστι