Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προτεινόμενα παιχνίδια για προσχολική ηλικία

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Ψάχνετε ευχάριστους τρόπους για να περάσετε ευχάριστα με το παιδί σας;

Πως μπορείτε να απασχολήσετε δημιουργικά το παιδί σας ;

Η προσχολική ηλικία αποτελεί το θεμέλιο για την σωματική και ψυχική υγεία του παιδιού!!

Παρακάτω επισυνάπτονται  δημιουργικές δραστηριότητες προτεινόμενες για την προσχολική ηλικία!

Πλαστελίνη

Η πλαστελίνη είναι ένα υλικό που προσφέρει τη δυνατότητα στα παιδιά να: 
  • Αναπτύξουν και να δημιουργήσουν την φαντασία τους.
  • Βελτιώσουν τη λεπτή κινητικότητα τους και τον οπτικοκινητικό τους συντονισμό.
  • Προσεγγίσουν με την αίσθηση της αφής γνωστικές έννοιες.

Κάποιες δραστηριότητες με πλαστελίνη είναι οι παρακάτω:

Δημιουργήστε γράμματα, αριθμούς και σχήματα.   Η δραστηριότητα αυτή είναι ένα βήμα πριν την γραφή, ώστε το παιδί αφενός να προσεγγίσει την αίσθηση  των αριθμών-γραμμάτων-σχημάτων μέσω αφής και αφετέρου να μάθει με ένα διασκεδαστικό τρόπο.

Μάθετε τα χρώματα.  Δημιουργήστε μπαλάκια με πλαστελίνη με διαφορετικά χρώματα και εκπαιδεύστε στα παιδιά στην εκμάθηση χρωμάτων

Εξασκηθείτε στις αριθμητικές ποσότητες. Πείτε στο παιδί να φτιάξει μπαλάκια με πλαστελίνη και να τα μετρήσει. Εναλλακτικά μπορείτε να ζητήσετε να φτιάξει συγκεκριμένο αριθμό.

Κάντε διασκεδαστική την ανάγνωση.  Δημιουργήστε λέξεις και πείτε στο παιδί να τις διαβάσει. Αφήστε το παιδί, να δημιουργήσεις λέξεις και για εσάς ώστε να υπάρχει μεταξύ σας αλληλεπίδραση.

Γράψτε καταλήξεις  της ορθογραφίας. Χρησιμοποιείστε την πλαστελίνη, για να γράψετε μαζί με το παιδί καταλήξεις ρημάτων και ουσιαστικών που μπερδεύεται.

Παίξτε. Μπορείτε να προωθήσετε το συμβολικό παιχνίδι με την πλαστελίνη, καθώς μπορείτε  να παίξετε μαζί  με τα παιδιά  σας μάγειρες που φτιάχνουμε κουλουράκια, πίτες ή τούρτες.

Ένα ακόμα δημιουργικό παιχνίδι για αυτήν την ηλικία είναι:

Τα τουβλάκια:

Τα  τουβλάκια είναι από τα  αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών μας. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζουμε είναι ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν  ώστε το παιδί να αποκτήσει και να εμπεδώσει ένα πλήθος δεξιοτήτων.

Η μάθηση με αυτόν τον τρόπο γίνεται αφενός πιο διασκεδαστική και αφετέρου βιωματική αφού το παιδί χρησιμοποιεί παραπάνω από μια αίσθηση.

Οι δεξιότητες που μπορούν να αποκτηθούν μέσω του παιχνιδιού με τα τουβλάκια είναι:

Κοινωνικές δεξιότητες. Το παιδί με τα τουβλάκια μπορεί παίζοντας με ένα άλλο παιδί να εξασκηθεί σε δεξιότητες συνεργασίας (Πχ: σειρά μου-σειρά σου), να επιβραβεύει και να θαυμάζει την προσπάθεια των συνομήλικων του και να μιμείται καλά πρότυπα.

Μαθηματικές έννοιες. Μπορεί να μετρήσει απλά τα τουβλάκια  ή να εξασκηθεί σε αριθμητικές ποσότητες. Επιπλέον έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει κατασκευές για να ξεχωρίσει τα πρόσημα.

Γραφή Λέξεων και σύνθεση φθόγγων. Το παιδί παίρνει μια εικόνα ή ένα αντικείμενο κάθε φορά και αφού το ονοματίσει γράφει τη λέξη  σε ένα μεγάλο τουβλάκι. Σε άλλα πιο μικρά μπορεί χωρίζει τις συλλαβές.

Λεπτή κινητικότητα. Το παιδί όταν χτίζει έναν πύργο εξασκείται στη κίνηση των δαχτύλων του άρα αυτόματα στη λεπτή κινητικότητα.

Γνωστικές έννοιες. Με τα τουβλάκια μπορεί το παιδί να μάθει χρώματα και ακόμα έννοιες όπως μέσα- έξω (Πχ: Βάλε το τουβλάκι μέσα στο κουτί), πάνω-κάτω (Πχ :Βάλε το τουβλάκι πάνω στο τραπέζι), μικρό-μεγάλο (Πχ: Δείξε μου το μικρό τουβλάκι)
Είναι σημαντικό, να δουλεύουμε μια-μια έννοια και όχι όλες μαζί!

Ας θυμόμαστε ότι το παιχνίδι είναι ανάγκη για τα παιδιά και όχι πολυτέλεια!!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου