Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πολλά η λίγα παιχνίδια;

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Διαβάζοντας ένα εξαιρετικό άρθρο στο workingmoms.gr για το αν παιδί πρέπει να έχει πολλά η λίγα παιχνίδια είπα και εγώ να καταθέσω την άποψη μου!
Το άρθρο είναι αυτό: http://workingmoms.gr/2018/02/giati-ena-paidi-prepei-na-exei-liga-paixnidia/

Θα ξεκινήσω με την κλισέ πια φράση μου πως κάθε οικογένεια είναι μοναδική και διαφορετική και σαφέστατα μπορεί να επιλέξει να έχει το παιδί είτε πολλά παιχνίδια, είτε λίγα τίποτα δεν είναι λάθος από τα δύο.

Ένα παιδί που θα έχει πολλά παιχνίδια  σκέφτομαι ότι ίσως αφενός να έχει πιο πολλά ερεθίσματα αφού μπορεί να δοκιμάζεται σε πιο πολλά πράγματα, αφετέρου να μην βαριέται πολύ αφού έχει πιο πολλές επιλογές.

Ο κίνδυνος ένα παιδί να έχει πολλά παιχνίδια έγκειται στην μη εκτίμηση των πραγμάτων. Να θεωρεί δεδομένο ότι μπορεί να παίρνει ότι θέλει. Δυστυχώς αυτή είναι μια πραγματικότητα που θα πρέπει εμείς οι σημαντικοί άλλοι να μην την ενθαρρύνουμε! (Γιατί και εμείς μεγαλώσαμε και καταλάβαμε ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο και πρέπει καθημερινά να παλεύουμε)

Τι θα μπορούσαμε να ενθαρρύνουμε λοιπόν το παιδί που έχει πολλά παιχνίδια:

  • Να δωρίζει ανά τακτά χρονικά διαστήματα παιχνίδια πια που δεν χρειάζεται το ίδιο σε άλλα παιδιά που το έχουν ανάγκη
  • Να αφήνει στην άκρη κάποια παιχνίδια που δεν τα θέλει εκείνη την στιγμή ώστε να μην χρειαστεί να αγοράσει και άλλα μετά
  • Να μάθει την αξία του μοιράζομαι
Από την άλλη ένα παιδί που έχει λίγα παιχνίδια πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι είναι πιο δημιουργικά με μεγαλύτερη συγκέντρωση.

Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι τα παιδάκια ήταν πολύ πιο δημιουργικά, όταν έπαιζαν με τα λίγα παιγνίδια. 
Επιπλέον, αυτά τα παιδιά έπαιζαν διπλάσια ώρα με το κάθε παιγνίδι τους, εφευρίσκαν περισσότερους τρόπους για να το χρησιμοποιήσουν στα παιγνίδια τους και γενικά έδειχναν πιο ευχαριστημένα, σε σχέση με όσα παιδιά περιστοιχίζονταν από τα πολλά παιγνίδια.

Η σκέψη μου είναι ότι τα λιγότερα παιχνίδια μπορεί να είναι και μια λύση ώστε γονείς-παιδιά να περνάνε και πιο δημιουργικό χρόνο, παίζοντας μαζί!! 

Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι στο τέλος της ημέρας δεν μένουν τα υλικά αγαθά στα παιδιά μας αλλά οι αναμνήσεις που έχουμε δημιουργήσει μαζί τους!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου