Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παρουσίαση Βιβλίου: Η αλεπού η καπελού

Πηγη: thematofylakes.gr
Προσωπική άποψη: Έλια Κουρή

Τίτλος: Η Αλεπού η καπελού
Συγγραφέας : Γιολάντα Τσορώνη- Γεωργιάδη
Εικονογράφος: Φωτεινή Τίκκου
ΕκδόσειςΣαββάλας
Ηλικία: 4+
Ημ. Έκδοσης:  22/9/17
Περίληψη: Η Ριγούλα η αλεπουδίτσα θέλει να μάθει να φτιάχνει καπέλα.
«Βρε κόρη μου, τρελάθηκες; Πού ακούστηκε ποτέ αλεπού καπελού;» θύμωνε η μαμά της.
Όμως η Ριγούλα επέμενε και μια μέρα…
Η αλεπού η καπελού είναι ένα παραμύθι που με έξυπνο και πρωτότυπο τρόπο μαθαίνει στα παιδιά πόσο σημαντικό είναι να ονειρεύονται, να θέτουν στόχους και να προσπαθούν να τους πραγματοποιήσουν.
Στη ζωή μας τίποτα δεν έρχεται ουρανοκατέβατο και δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο και είναι πολύ βασικό το παιδί να μαθαίνει από μικρό πως είναι σωστό και χρήσιμο να προκόβεις στη ζωή σου, να προσπαθείς, να θέτεις στόχους, να πετυχαίνεις και να ανταμείβεσαι. Γιατί όταν προσπαθείς με όλες σου τις δυνάμεις για κάτι, σίγουρα αργά ή γρήγορα θα ανταμειφθείς. Αλλά ακόμα και αν δεν καταφέρεις να πετύχεις το στόχο σου, δεν θα πρέπει να απογοητευθείς αλλά να πάρεις δύναμη και να συνεχίσεις να προσπαθείς.
“Θέλω να γίνω καπελού!” έλεγε και ξανάλεγε στη μαμά της και στον μπαμπά της. “Βρε κόρη μου, τρελάθηκες; Πού ακούστηκε ποτέ αλεπού καπελού; θύμωσε η κυρα-Μαριώ μια μέρα.
 Αυτά τα πολύ σημαντικά μηνύματα περνάει στους μικρούς μας φίλους, τα παιδιά που είναι τόσο έξυπνα, παρατηρητικά και που όλα τα επεξεργάζονται και τα ρουφούν σαν σφουγγάρι, η Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη στο έξυπνο και πρωτότυπο μυθοπλαστικό παιδικό της βιβλίο με τίτλο Η Αλεπού η καπελού. Με πολύ απλό τρόπο, απλή γραφή και δίχως να χρησιμοποιεί ιδιαίτερα εκφραστικά μέσα, η κ. Τσορώνη προσωποποιεί ένα πανέξυπνο ζώο, την αλεπού, και της δίνει ανθρώπινες διαστάσεις. Αυτό μαγεύει και εξιτάρει τα παιδιά. Το όνειρο της μικρής Ριγούλας, λοιπόν, είναι να γίνει καπελού, να μάθει να κατασκευάζει καπέλα. Οι γονείς της στην αρχή αντιδρούν καθώς αυτό δεν είναι πολύ συνηθισμένο. Η μικρή όμως έχει πολλή επιμονή και τόλμη και κάποια στιγμή καταφέρνει να τους πείσει να την αφήσουν να δοκιμάσει. Την πάνε λοιπόν στην κυρα-Σταματία που έχει δικό της καπελάδικο, να της μάθει την τέχνη.
Μα έχω ταλέντο! Θα δείτε. Πάρτε με κοντά σας! Δεν θα το μετανιώσετε!” πετάχτηκε η αλεπουδίτσα.
Η μικρή μαθήτρια αποδεικνύεται πολύ ταλαντούχα και πεισματάρα. Γιατί το πείσμα δεν πρέπει να θεωρείται πάντα μειονέκτημα. Είναι απόλυτα θετικό στοιχείο του ανθρώπινου χαρακτήρα και προτέρημα για όποιον το χρησιμοποιεί σαν εφαλτήριο για να προοδεύσει, να πετύχει, να πραγματοποιήσει όλα όσα έχει ονειρευτεί. Η στασιμότητα και η απραξία βαλτώνουν τον άνθρωπο.
 “Έξω από το καπελάδικο της Ριγούλας μια μεγάλη επιγραφή έγραφε: Αν αγαπάς αυτό που κάνεις, ιδέες σου μη φοβηθείς, γιατί μια μέρα θα σου φέρουν τύχη τρανή, τύχη τρανή!”
Και κάποια στιγμή που η κυρα-Σταματία αρρωσταίνει και πρέπει να λείψει από το μαγαζί, αναλαμβάνει τα ηνία η μικρή αλεπουδίτσα. Με την πρωτοβουλία της πείθει την πελάτισσα να την εμπιστευθεί και να της φτιάξει ένα πρωτότυπο καπέλο. Η πελάτισσα την εμπιστεύεται αλλά αμφιβάλλει και λίγο αν έπραξε σωστά. Και τέλος, της αποκαλύπτεται ένα υπέροχο πρωτότυπο καπέλο-ρολόι που την ενθουσίασε καθώς καμιά άλλη δεν θα φορούσε κάτι παρόμοιο.
Όλες αυτές οι σκηνές γίνονται εικόνα στα μάτια του παιδιού και εξιτάρουν και εξάπτουν τη φαντασία του και προάγουν την συναισθηματική του νοημοσύνη. Σε αυτό συμβάλλει καταλυτικά και σημαντικά η ευφυής και εξαιρετική εικονογράφηση του βιβλίου από την κυρία Φωτεινή Τίκκου και η πολύ ωραία μεγαλύτερη γραμματοσειρά για να τονίσει τη σπουδαιότητα ορισμένων εννοιών και λέξεων και να τις κάνει πιο κατανοητές στα παιδιά, είτε αυτά διαβάζουν μόνα τους είτε τους τα διαβάζουν στο σπίτι ή στο σχολείο.
Η Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη φαίνεται πως γνωρίζει καλά την τέχνη τού να προσεγγίζει και να αγγίζει τα παιδιά μέσω των βιβλίων της, να τα κάνει να μαθαίνουν και να κατανοούν αξίες, να εκφράζονται και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους. Δεν είναι τυχαίο ότι καταφέρνει να αγγίξει και τους μεγάλους και εδώ θα παραθέσω τα λόγια της κουμπάρας μου όταν δώρισα στη βαφτιστήρα μου το βιβλίο Ο μέγας μελομακάρων που μελοκαμάρωνε και όταν της το διάβασε μου είπε: «Aυτά τα βιβλία είναι για εμάς, όχι μόνο για τα παιδιά, φοβερά μηνύματα».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου