Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παρουσίαση Βιβλίου: Γράμματα που μας μαγεύουν, λέξεις που μας ταξιδεύουν



Πηγή: Παιδική Εφηβική Βιβλιοθήκη (Ομάδα fb)

Ξέρετε όλοι που με ακολουθείτε, πόσο λατρεύω η μάθηση να γίνεται παιχνίδι, έτσι σήμερα στην αγαπημένη μου ομάδα στο facebook την ΠΑΙΔΙΚΗ-ΕΦΗΒΙΚΗ ανακάλυψα αυτό το υπέροχο βιβλίο και είμαι εδώ να σας το παρουσιάσω!

Προσωπική άποψη Αγγελίνας


Συμπλέγματα συμφώνων… Γράμματα που ενώνονται μεταξύ
τους και με έναν μαγικό τρόπο αλλάζει η αρχική τους ακουστική
μορφή… Παράγουν άλλους ήχους, δημιουργούν διαφορετικές
εικόνες που μας ταξιδεύουν στον υπέροχο κόσμο της γνώσης
και της ανάγνωσης…


Η αναγνωστική ικανότητα του παιδιού είναι μια διαδικασία που
βρίσκεται σε εξέλιξη σε όλη τη διάρκεια της παιδικής του
ηλικίας. Όσο μεγαλώνει αυξάνεται το λεξιλόγιό του ποιοτικά και
ποσοτικά. Στη διάρκεια της προσχολικής και στις αρχές της
σχολικής περιόδου, το παιδί κατανοεί τη μετατροπή των ήχων
(προφορικός λόγος) σε γράμματα και λέξεις (γραπτός λόγος). Η
φωνολογική επίγνωση θεωρείται η πιο σημαντική δεξιότητα για
να μπορέσει το παιδί να κατακτήσει την αναγνωστική ικανότητα.


Το βιβλίο αυτό επιδιώκει την καλλιέργεια την φωνολογικής
επίγνωσης του παιδιού με παιγνιώδη και ευχάριστο τρόπο, μέσα
από ποιήματα, ερωτήσεις και ασκήσεις, ώστε αβίαστα να
προετοιμαστεί και να αποκτήσει την αναγνωστική ικανότητα.


Γενικά στοιχεία για το βιβλίο

Ηλικία που απευθύνεται: Πρώτη σχολική ηλικία

Σελίδες: 72

Εκδόσεις: Γράφημα

Εικονογράφηση: Δωροθέα Λούκρη

Λίγα λόγια για τη συγγραφέα

H Κατερίνα Θεοδωράκη γεννήθηκε το 1963 στη Θεσσαλονίκη, όπου και κατοικεί. Αποφοίτησε από την Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης και από τη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, συγκεκριμένα από το τμήμα Φιλοσοφίας- Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, ακολουθώντας την κατεύθυνση της Παιδαγωγικής. Μετεκπαιδεύτηκε στο Διδασκαλείο "Δ. Γληνός" του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. στην "Παιδαγωγική της Ισότητας των Φύλων". Εργάζεται στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.


Έχει ασχοληθεί με το παιδικό- παιδαγωγικό βιβλίο: "Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο Δημοτικό σχολείο με τη μέθοδο Project" (Ελληνικά Γράμματα, 2001 συνεργασία με την Α. Ιωάννου), "Το ταξίδι του αετού" (Κέδρος, 2003), "Το ταξίδι του δελφινιού" (Κέδρος, 2003).

Έχει συνεργαστεί με εταιρείες για την παραγωγή παιδαγωγικού υλικού σε ψηφιακό περιβάλλον.
Ακόμη, έχει κυκλοφορήσει τη μελέτη: "Φύλο και θετικές επιστήμες- μαθήματα και επαγγέλματα στις αντιλήψεις των δασκάλων" (Γράφημα, 2010). Η είσοδός της στην ελληνική πεζογραφία έγινε με το μυθιστόρημα "Θάλασσα... άνασσα..." (Γράφημα, 2011)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου