Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πόσο πρέπει να διαβάζει το Πρωτάκι;

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Επιστρέφω με μια ερώτηση που απασχολεί πολλούς γονείς στην πρώτη σχολική ηλικία.

Άραγε  πόσος χρόνος χρειάζεται; Υπάρχει συγκεκριμένη ώρα;

Θα πρέπει να θυμόμαστε πως ο χρόνος που ένα παιδί αφιερώνει στη μελέτη του δεν ‘λέει τίποτε’ για τον τρόπο και την προσπάθεια που καταβάλλει το παιδί κατά τη μελέτη.

«Η πραγματικότητα είναι διαφορετική, καθώς πολλοί γονείς, υποκινούμενοι από το δικό τους άγχος, θεωρούν πως αν ένα παιδί δεν διαβάσει πολύ στο σπίτι, δεν θα τα πάει καλά στο σχολείο», εξηγεί ο σχολικός σύμβουλος Χριστόδουλος Φανιόπουλος

Νομίζω πως το κλειδί για να "ρολάρει" ένα παιδί στην Πρώτη Δημοτικού είναι η δόμηση και η οργάνωση του χώρου.

Να οργανώσουμε το που θα διαβάζει ένα παιδί, ποιες ώρες και πως! Να δημιουργήσουμε ένα οπτικοποιημένο πρόγραμμα με τα καθημερινά του καθήκοντα και να ορίσουμε και συγκεκριμένα διαλείμματα. Επιπλέον να προσπαθούμε να μην διαβάσουμε σπαστά και να έχουμε όσο λιγότερα ερεθίσματα μπορούμε (Πχ: Κλειστή τηλεόραση, ησυχία κτλ). Τέλος διδάξετέ στα παιδιά πως μπορούν να διορθώνουν τις  εργασίες του και να γίνουν ανεξάρτητα.

Να σημειωθεί εδώ πως είναι καλό να μην σβήνουμε τις προσπάθειες των παιδιών αλλά να συζητάμε μαζί τους πως  βλέπουν τα ίδια την προσπάθεια τους.

Έρευνες έχουν δείξει πως ο χρόνος της μελέτης στην πρώτη σχολική ηλικία δεν θα πρέπει να υπερβαίνει την μια ώρα. Βέβαια αυτό εξαρτάται και από τις εργασίες που θέτει ο εκπαιδευτικός της τάξης! Αν παρατηρηθεί, από πολλούς γονείς ότι το διάβασμα ξεπερνάει την μια ώρα είναι καλό να συζητηθεί με τον εκπαιδευτικό της τάξης.

Και ας μην ξεχνάτε εσείς δεν κάνετε ποτέ τις εργασίες του παιδιού, απλά το καθοδηγείτε και το κατευθύνετε με στόχο να αυτονομηθεί.

Τέλος το παιχνίδι συνεχίζει να είναι σημαντικό εργαλείο σε αυτήν την ηλικία και θα πρέπει όλοι που εμπλεκόμαστε στην εκπαίδευση, γονείς-εκπαιδευτικοί-ειδικοί να το σεβόμαστε!



                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου