Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ψυχολογία: Πως είναι στις μέρες που δυανύουμε

Γράφει η Παπαδόπουλου Ειρήνη

Καλημέρα, καλημέρα

Νομίζω πως αυτές τις μέρες είμαστε όλοι μουδιασμένοι με αυτά που συμβαίνουν,  πως κανείς δεν έχει διάθεση να κάνει πολλά πράγματα.

Σκέφτομαι πως είναι σαν να περνάμε ένα πένθος (τουλάχιστον εγώ έτσι το βιώνω ). Υπάρχει η άρνηση (Πχ: Έλα μωρέ τώρα, δεν υπάρχει θέμα, εγώ θα συνεχίσω τη ζωή μου όπως πριν), ο θυμός (Πχ: Γιατί συμβαίνουν όλα αυτά, Ποιος φταίει), κατάθλιψη (Πχ: Λυπάμαι για αυτά που γίνονται δίπλα μου) Διαπραγμάτευση (Πχ: Θα βρούμε νέους τρόπους να είμαστε παραγωγικοί), Αποδοχή (Πχ: Θα περάσει και αυτό). Νομίζω πως όλοι κυμαινόμαστε ανάμεσα σε αυτά τα στάδια, αλλάζουν συνέχεια και είναι φυσιολογικό.

Θαρρώ πως αυτό που δεν πρέπει να κάνουμε είναι να κρίνουμε τους άλλους και τις επιλογές του. Ας μείνουμε ανθρώπινοι. Ας προσπαθήσουμε να μείνουμε σπίτι και να ανασυγκροτηθούμε, να αποσυμφοριστούμε και να διαλογιστούμε. Ίσως είναι μια πολύ καλή περίοδος, να κάνουμε αυτοκριτική και να ξεκαθαρίσουμε τοξικές καταστάσεις και πρόσωπα στη ζωή μας.
Δεν θα σας πω πως να περάσετε στο σπίτι, γιατί είμαι λίγο της άποψης πως ο καθένας μπορεί να κάνει ότι θέλει,ανάλογα με το πως νιώθει!


Κάποιες μικρές συμβουλές είναι:

Να μην βλέπετε πολύ τηλεόραση, πραγματικά υπάρχουν πάρα πολλές πληροφορίες που καμία φορά δεν προλαβαίνεις να τις  φιλτράρεις καν.

Αξιοποίηστε τις δυνατότητες σου που σας βοήθησαν στο παρελθόν για να ανταπεξέλθετε σε δύσκολες καταστάσεις και χρησιμοποιείστε τις για να διαχειριστείτε νέες καταστάσεις.

Αποδεχτείτε τα συναισθήματα σας ,
είναι λογικό να θυμώνετε, να στεναχωριέστε και να ανησυχείτε.

Διατηρήστε την αισιοδοξία σας και μιλήστε με τους ανθρώπους που νιώθετε καλά


Καλή δύναμη σε όλους!






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου