Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ευχάριστη δραστηριότητα για Ανάγνωση

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλησπέρα, καλησπέρα σήμερα θα μοιραστώ μαζί σας μια δραστηριότητα για ευχάριστη ανάγνωση, που μπορεί να πραγματοποιηθεί σε παιδιά της πρώτης σχολικής ηλικίας.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν:

Γράφουμε ή πληκτρολογούμε  λέξεις σε κόλλες Α4 από τις αγαπημένες κατηγορίες των παιδιών  (Πχ, ζωά, ρούχα, φρούτα, ήρωες, φαγητά), στη συνέχεια  αφήνουμε το παιδί να τις διαβάσει και μετά ταυτίζουμε  τις λέξεις με τα πραγματικά αντικείμενα. Να σημειωθεί εδώ ότι μπορούμε να το συζητήσουμε με το παιδί ποια επόμενη κατηγορία θέλει να υλοποιήσουμε.

Για να γίνει πιο διαδραστική η δραστηριότητα θα μπορούσαμε να ορίσουμε μια διαδρομή όπου αυτός που θα την έκανε πρώτος από τους δύο σας, θα άρπαζε το ποθητό αντικείμενο και θα το έβαζε στη σωστή λέξη θα κέρδιζε. Έτσι δουλεύουμε αφενός την ταχύτητα επεξεργασίας και αφετέρου δίνουμε ένα κίνητρο στο παιδί ώστε να εργαστεί με κέφι στην δραστηριότητα.

 Μέσα από αυτήν την δραστηριότητα μπορούμε να δουλέψουμε συνδυαστικά την αναγνώριση φωνημάτων και την φωνολογική ενημερότητα αφού μπορούμε να ρωτήσουμε το παιδί με ποιο γράμμα ξεκινάει ή τελειώνει η λέξη, ή να μας πει ακόμα μια λέξη από την ίδια κατηγορία που ξεκινάει από α-ε-ο-ι κτλ.

Τέλος αλλά πολύ σημαντικό είναι ότι  μέσα από αυτήν την δραστηριότητα τα παιδιά αυξάνουν την οπτική διάκριση τους. Σαν οπτική διάκριση  ορίζεται η δυνατότητα του ανθρώπου να προσδιορίζει ομοιότητες και διαφορές μεταξύ αντικειμένων ή συμβόλων με την αίσθηση της όρασης. Είναι πολύ σημαντικό να κάνουμε δραστηριότητες για οπτική διάκριση από μικρή ηλικία (θα επανέλθω με νέο άρθρο).

Την δραστηριότητα εγώ επέλεξα να την κάνω με ζώα σε πρώτη φάση





Ας θυμόμαστε πως η μάθηση μπορεί να γίνει παιχνίδι αρκεί να βάλουμε φαντασία, κέφι και αστείρευτη αγάπη για τα παιδιά.





ε





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου