Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διασκεδαστικές Δραστηριότητες για να μάθουν τα παιδιά τους αριθμούς

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλησπέρα, ελπίζω να είστε καλά και να έχετε εσείς και οι αγαπημένοι σας υγεία!

Σήμερα, θα μιλήσουμε για το πως μπορούν τα παιδιά να μάθουν αριθμούς στην πρώτη σχολική ηλικία διαδραστικά.

Η διδασκαλία των αριθμών σε παιδιά μπορεί να γίνει μέσω ποικίλων δραστηριοτήτων και παιχνιδιών που προάγουν την κατανόηση και την εξοικείωση με τους αριθμούς. Εδώ είναι μερικά παραδείγματα δραστηριοτήτων που μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να μάθουν τους αριθμούς:

  1. Αρίθμηση αντικειμένων: Ζητήστε από τα παιδιά να αριθμούν αντικείμενα στο σπίτι ή στο περιβάλλον τους, όπως παιχνίδια, βιβλία ή φρούτα. Μπορείτε να τους ζητήσετε, για παράδειγμα, να βρουν και να αριθμούν τα παιχνίδια τους ή να μετρούν τα φρούτα στη φρουτιέρα σας.

  2. Παιχνίδια με ζάρια: Χρησιμοποιήστε ζάρια για να παίξετε παιχνίδια που απαιτούν αρίθμηση. Για παράδειγμα, ζητήστε από τα παιδιά να ρίξουν δύο ζάρια και να αριθμήσουν τα σύνολα των αριθμών που εμφανίζονται στα ζάρια ή να συγκρίνουν ποιος είναι ο μεγαλύτερος αριθμός.

  3. Παιχνίδια με αριθμητικά φύλλα: Φτιάξτε αριθμητικά φύλλα με αριθμούς και ζητήστε από τα παιδιά να τα ταξινομήσουν ή να τα αντιστοιχίσουν με τον αντίστοιχο αριθμό των αντικειμένων.

  4. Παιχνίδια με αριθμούς στο πάτωμα: Γράψτε αριθμούς στο πάτωμα με κομμάτια χαρτοκιβωτίων ή χαρτί και ζητήστε από τα παιδιά να περπατήσουν πάνω τους ενώ αριθμούν ή να τους πηδούν κατά σειρά.

  5. Δραστηριότητες με μπλοκ: Χρησιμοποιήστε μπλοκ για να δημιουργήσετε πύργους ανάλογα με τον αριθμό που θα ορίσετε. Για παράδειγμα, ζητήστε από τα παιδιά να φτιάξουν έναν πύργο με πέντε μπλοκ ή έναν πύργο που είναι ψηλότερος από έναν άλλον.

Αυτές είναι μερικές απλές και διασκεδαστικές δραστηριότητες που μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να μάθουν τους αριθμούς και να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη των μαθηματικών δεξιοτήτων τους. Ωστόσο σίγουρα και εσείς μπορείτε να βρείτε ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών σας, δικές σας δραστηριότητες!

Θυμηθείτε πως χρειάζεται φαντασία ώστε τα παιδιά να ενεργοποιήσουν φυσικά το κίνητρο τους να μάθουν!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου