Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γονείς: Πως μπορούν να φτάσουν στην αυτοφροντίδα;

 Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά

Θα μιλήσουμε σήμερα για την αυτοφροντίδα των γονέων και πως αυτή επιτυγχάνεται. Εδώ, θέλω να πω πως αν δεν καταλάβουμε την αξία της δεν πρόκειται να την κατακτήσουμε.

Τι είναι όμως  αυτοφροντίδα;

Η αυτοφροντίδα αναφέρεται στην πρακτική της φροντίδας και της προσοχής που αφιερώνουμε στον εαυτό μας, προκειμένου να διατηρήσουμε τη φυσική, ψυχική και συναισθηματική μας ευεξία. Περιλαμβάνει διάφορες δραστηριότητες και πρακτικές που έχουν ως στόχο την υγιεινή ζωή και την προαγωγή της ισορροπίας στη ζωή μας.

Ποιοι είναι οι λόγοι που η αυτοφροντίδα είναι σημαντική;

Ορισμένοι λόγοι που δείχνουν τη σημασία τηςαυτοφροντίδας και πώς αυτή επηρεάζει τα παιδιά είναι:

Μοντέλο συμπεριφοράς: Οι γονείς προσφέρουν ένα μοντέλο συμπεριφοράς για τα παιδιά τους. Όταν οι γονείς φροντίζουν τον εαυτό τους, δείχνουν στα παιδιά τους τη σημασία της αυτοφροντίδας και του αυτοσεβασμού.

Ψυχολογική ευεξία: Όταν οι γονείς είναι ευτυχισμένοι και ισορροπημένοι, μπορούν να είναι πιο πρόθυμοι και ικανοί να παρέχουν στα παιδιά τους την υποστήριξη και τη φροντίδα που χρειάζονται.

Διαχείριση στρες: Οι γονείς που γνωρίζουν πώς να φροντίζουν τον εαυτό τους είναι πιο ικανοί να διαχειρίζονται το στρες και τις προκλήσεις της γονικής ζωής, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει θετικά το περιβάλλον του σπιτιού.

Υγεία και ευεξία: Η αυτοφροντίδα συνδέεται άμεσα με την υγεία και την ευεξία. Οι γονείς που φροντίζουν τον εαυτό τους είναι πιθανότερο να είναι υγιείς και ενεργοί, προσφέροντας ένα υγιές παράδειγμα στα παιδιά τους.

Πως μπορεί να επιτευχθεί η αυτοφροντίδα των γονέων;

Η αυτοφροντίδα των γονέων είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την υγεία και την ευημερία της οικογένειας συνολικά. Εδώ είναι μερικοί τρόποι που οι γονείς μπορούν να φροντίσουν τον εαυτό τους, θυμηθείτε πως κάθε οικογένεια είναι μοναδική και διαφορετική και εδώ είναι απλά κάποιοι ενδεικτικοί τρόποι αποφόρτισης

  1. Καθημερινή αυτοφροντίδα: Αφιερώστε χρόνο κάθε μέρα για πρακτικές αυτοφροντίδας όπως η προσωπική υγιεινή, η ανάπαυση και η ξεκούραση.

  2. Χρόνος με τους φίλους: Ενθαρρύνετε τον εαυτό σας να έχετε χρόνο με φίλους και φίλες, για να ανταλλάξετε απόψεις και να συνδεθείτε με τους υπόλοιπους ανθρώπους γύρω σας.

  3. Φυσική άσκηση: Ενσωματώστε τη φυσική άσκηση στην καθημερινή σας ρουτίνα, είτε πρόκειται για περπάτημα, τρέξιμο, γιόγκα ή οτιδήποτε άλλο σας αρέσει. Η άσκηση βοηθά στη μείωση του στρες και βελτιώνει την ψυχική και σωματική υγεία.

  4. Χρόνος με τον σύντροφο: Αν είστε σε σχέση, διατηρήστε τη σχέση σας με τον σύντροφο σας. Κανονίστε ρομαντικά δείπνα ή απλά απολαύστε κοινό χρόνο μαζί.

  5. Υγιεινή διατροφή: Φροντίστε να τρέφεστε με υγιεινά τρόφιμα που θα προμηθεύσουν το σώμα και το μυαλό σας με την απαραίτητη ενέργεια και διατροφική αξία.

  6. Συνεχής ανάπτυξη: Αφιερώστε χρόνο για τον εαυτό σας για ανάπτυξη και μάθηση. Διαβάστε βιβλία, παρακολουθήστε μαθήματα, ή εξερευνήστε νέα ενδιαφέροντα

    φροντίσουν τον εαυτό τους.
  7. Υγειονομικός έλεγχος: Επισκεφθείτε τον γιατρό σας τακτικά για τυχόν εξετάσεις και ελέγχους υγείας

Σίγουρα η αυτοφροντίδα θέλει κόπο, χρόνο και απενοχοποιήση. Δεν είναι εύκολη. Θυμηθείτε όμως πως αν οι γονείς φροντίζουν τον εαυτό τους, είναι πιο ικανοί να αντιμετωπίσουν τις απαιτήσεις της γονικής ζωής και να παρέχουν την απαραίτητη στήριξη και φροντίδα στα παιδιά τους.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου