Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024

Μειωμένη ύλη: Ποιότητα η ποσότητα;

 Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Μετά από πολλές συζητήσεις με γονείς, νιώθω την ανάγκη να γράψω αυτό το άρθρο.....

Πρέπει να θυμόμαστε πως τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες δεν τεμπελιάζουν, είναι παιδιά ταλαιπωρημένα που ματαιώνονται πολλές φορές την ημέρα με αποτέλεσμα να τα παρατανέ.....

Εμείς οι σημαντικοί άλλοι θα πρέπει να είμαστε εκεί και να κάνουμε κάποιες προσαρμογές ώστε να τους βοηθήσουμε... Μια προσαρμογή λοιπόν είναι και η μείωση της ύλης 

Η μειωμένη ύλη λοιπόν είναι συχνά απαραίτητη για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες για διάφορους λόγους:

  1. Προσαρμογή στις ιδιαίτερες ανάγκες: Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες συχνά δυσκολεύονται να επεξεργαστούν μεγάλες ποσότητες πληροφορίας σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η μείωση της ύλης επιτρέπει στο παιδί να επικεντρωθεί σε βασικές έννοιες, χωρίς να υπερφορτώνεται με περιττές πληροφορίες.

  2. Ενίσχυση της κατανόησης: Όταν η ύλη μειώνεται, τα παιδιά έχουν περισσότερο χρόνο να αφομοιώσουν τις βασικές γνώσεις και να κατανοήσουν καλύτερα τις έννοιες. Επιπλέον εγώ θα τολμήσω να πω, πως τα παιδιά μέσα από την κατανόηση θα αναπτύξουν και τις κλίσεις τους και τα ενδιαφέροντα τους καθώς θα ενδυναμωθούν και θα πιστέψουν σε αυτά.

  3. Διαχείριση του άγχους: Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να βιώνουν άγχος λόγω της ποσότητας της ύλης που πρέπει να καλύψουν. Η μείωση της ύλης μειώνει το άγχος, επιτρέποντάς τους να ασχοληθούν με την εκπαίδευσή τους πιο χαλαρά και συγκεντρωμένα. Ταυτόχρονα, τα παιδιά θα έχουν χρόνο να ασχοληθούν και με τα ενδιαφέροντα τους με αποτέλεσμα να βελτιωθεί η ψυχική τους υγεία αφού θα επέλθει μια ισορροπία.

  4. Εξατομικευμένη εκπαίδευση: Η μειωμένη ύλη επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να προσαρμόζουν το πρόγραμμα στις ανάγκες του παιδιού. Έτσι, κάθε παιδί μπορεί να προχωράει με το δικό του ρυθμό και να εστιάζει στα σημεία που χρειάζεται περισσότερη υποστήριξη. Κάθε παιδί δεν έχει την ίδια πρόοδο και αυτό είναι εντάξει.

  5. Ανάπτυξη αυτοπεποίθησης: Όταν τα παιδιά δεν αισθάνονται ότι "μένουν πίσω" λόγω των μαθησιακών δυσκολιών τους, αναπτύσσουν αυτοπεποίθηση και έχουν περισσότερα κίνητρα για μάθηση.

Η μειωμένη ύλη, λοιπόν, δίνει στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες τη δυνατότητα να επιτύχουν ακαδημαϊκά, να αισθανθούν επιτυχία και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους χωρίς να αισθάνονται πίεση ή απογοήτευση. Εξάλλου, η ποιότητα μετράει!

Θυμηθείτε πως τα παιδιά μας δεν είναι μόνο μαθητές!! Θερμή παράκληση, αν ένα παιδί έχει διάγνωση αφιερώστε λίγο χρόνο να την διαβάσετε και να  κάνετε κάποιες προσαρμογές εσείς οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο.  Έστω και κάτι μικρό ίσως να βελτιώσει το όλο σύστημα!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εργαζόμενη μνήμη: Τι είναι και πως αναπτύσσεται;

Η εργαζόμενη μνήμη (working memory) είναι η ικανότητα του εγκεφάλου να συγκρατεί, να επεξεργάζεται και να διαχειρίζεται πληροφορίες για σύν...