Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024

"Γιατί να δίνω επιπλέον χρόνο στα διαγωνίσματα στα παιδιά που το έχουν ανάγκη;"

 Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Το να δίνεις επιπλέον χρόνο σε διαγωνίσματα μπορεί να είναι σημαντικό για την υποστήριξη των μαθητών με διαφορετικές ανάγκες και να ενισχύσει τη δικαιοσύνη και όχι την αδικία στη διαδικασία αξιολόγησης. Πρέπει να θυμούνται οι εκπαιδευτικοί και όλοι μας πως ο καθένας από εμάς είναι ισότιμος με τον άλλον, αλλά ταυτόχρονα και διαφορετικοί και αυτό είναι η μαγεία. 

Εδώ είναι μερικοί λόγοι για τους οποίους μπορεί να είναι ωφέλιμο να υπάρχει επιπλέον χρόνος              στα διαγωνίσματα για κάποια παιδιά:

  1. Προσαρμογή στις διαφορετικές ταχύτητες μάθησης: Οι μαθητές δεν μαθαίνουν όλοι με τον ίδιο ρυθμό. Ο επιπλέον χρόνος δίνει την ευκαιρία σε όσους χρειάζονται περισσότερο χρόνο να σκεφτούν ή να επεξεργαστούν πληροφορίες με το δικό τους ρυθμό, χωρίς να αισθάνονται πίεση.

  2. Μείωση του άγχους: Για πολλούς μαθητές, η πίεση του χρόνου σε διαγωνίσματα μπορεί να αυξήσει το άγχος και να επηρεάσει αρνητικά την απόδοσή τους. Ο επιπλέον χρόνος βοηθά να μειωθεί αυτό το άγχος, επιτρέποντάς τους να είναι πιο συγκεντρωμένοι και να αποδώσουν καλύτερα.

  3. Δίκαιη αντιμετώπιση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες: Οι μαθητές με δυσλεξία, διάσπαση προσοχής ή άλλες μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσουν διαγωνίσματα. Ο επιπλέον χρόνος τους επιτρέπει να ανταγωνιστούν σε ίσους όρους με τους συμμαθητές τους.

  4. Βαθύτερη κατανόηση: Ο επιπλέον χρόνος επιτρέπει στους μαθητές να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο στην κατανόηση των ερωτήσεων και στη διατύπωση πιο σωστών απαντήσεων, αντί να βιαστούν και να κάνουν λάθη που δεν αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές τους γνώσεις.

  5. Ενίσχυση της αξιοπιστίας της αξιολόγησης: Ο στόχος ενός διαγωνίσματος είναι να αξιολογηθεί η γνώση και η κατανόηση του μαθητή, όχι η ταχύτητα εκτέλεσης. Ο επιπλέον χρόνος εξασφαλίζει ότι οι μαθητές έχουν επαρκή ευκαιρία να δείξουν τι γνωρίζουν πραγματικά.

Η παροχή επιπλέον χρόνου δεν είναι ένδειξη χαλάρωσης, αλλά μιας προσπάθειας για δίκαιη αξιολόγηση, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τις δυνατότητες κάθε μαθητή.

Παράκληση προς τους εκπαιδευτικούς διαβάστε τις διαγνώσεις των παιδιών από τους δημόσιους φορείς, για να βγαίνουν επιτελούν έναν σκοπό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εκπαιδευτικές δραστηριότητες με πλαστικά ποτήρια

 Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Οι μαθησιακές δραστηριότητες με ποτήρια είναι διασκεδαστικές και ταυτόχρονα εκπαιδευτικές, καθώς ενισχύουν διά...