Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
Τα προβλήματα λόγου και ομιλίας και οι μαθησιακές δυσκολίες είναι δύο διαφορετικές κατηγορίες δυσκολιών που μπορεί να αντιμετωπίζουν τα παιδιά, αλλά συχνά συνδέονται μεταξύ τους.
Πώς σχετίζονται μεταξύ τους;
📌 Τα παιδιά με προβλήματα λόγου συχνά δυσκολεύονται στην ανάγνωση και τη γραφή, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε μαθησιακές δυσκολίες.
📌 Οι μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να επηρεάσουν την ικανότητα επεξεργασίας της γλώσσας, προκαλώντας φτωχό λεξιλόγιο ή αδυναμία διατύπωσης σκέψεων.
📌 Η καθυστερημένη γλωσσική ανάπτυξη μπορεί να αποτελεί προειδοποιητικό σημάδι μαθησιακών δυσκολιών.
Ποιες είναι όμως οι ομοιότητες:
Επηρεάζουν τη σχολική επίδοση : Και οι δύο καταστάσεις μπορεί να δυσκολέψουν το παιδί στην επικοινωνία, την κατανόηση και την έκφραση σκέψεων.
Μπορεί να συνυπάρχουν : Πολλά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες έχουν και διαταραχές λόγου ή ομιλίας.
Χρειάζονται έγκαιρη διάγνωση : Και στις δύο περιπτώσεις, η έγκαιρη παρέμβαση είναι κρίσιμη για τη βελτίωση των δεξιοτήτων του παιδιού.
Μπορεί να προκαλέσουν άγχος και χαμηλή αυτοεκτίμηση : Οι δυσκολίες στην επικοινωνία και στη μάθηση μπορεί να οδηγήσουν σε απογοήτευση και αρνητικά συναισθήματα.
Ποιες είναι όμως οι διαφορές;
Προβλήματα Λόγου & Ομιλίας | Μαθησιακές Δυσκολίες | |
---|---|---|
Τι επηρεάζουν | Την κατανόηση και παραγωγή του προφορικού λόγου | Την ικανότητα ανάγνωσης, γραφής, αριθμητικής και επεξεργασίας πληροφοριών |
Βασικά συμπτώματα | Δυσκολία στην προφορά, περιορισμένο λεξιλόγιο, ακατάληπτη ομιλία | Δυσκολία στην ανάγνωση, γραφή, ορθογραφία, κατανόηση μαθηματικών |
Αιτίες | Αναπτυξιακοί, νευρολογικοί ή περιβαλλοντικοί παράγοντες | Δυσλειτουργίες στην εγκεφαλική επεξεργασία της πληροφορίας |
Από τα παραπάνω διαπιστώνουμε πως τα προβλήματα λόγου θέλουν έγκαιρη παρέμβαση από λογοθεραπευτή ενώ οι μαθησιακές δυσκολίες από ειδικό παιδαγωγό. Επίσης η συνεργασία πολλές φορές βοηθάει αφού το παιδί πρώτα χτίζει τον προφορικό του λόγο και μετά το γραπτό. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου