Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Συμβουλές για οργάνωση μελέτης

Γράφει η Παπαδόπουλου Ειρήνη
Η μελέτη συχνά φέρνει συγκρούσεις μεταξύ παιδιών και γονιών. Οι γονείς απογοητεύονται όταν τα παιδιά καθυστερούν να ολοκληρώσουν τα καθήκοντά τους και όταν τα αναβάλλουν όλα για αργότερα βρίσκοντας συνεχώς δικαιολογίες.
Παρακάτω ακολουθούν μερικές χρήσιμες συμβουλές για την μελέτη χωρίς να ξεχνάμε ότι το κάθε παιδί είναι μοναδικό και ξεχωριστό.

1)Επαρκής νυχτερινός ύπνος: Τα παιδιά πρέπει να ξεκουράζονται 9 με 10 ώρες, ώστε να καλύπτονται οι βιολογικές ανάγκες τους και να “αποφορτίζεται” το μυαλό τους.

2)Σωστή διατροφή: Θα πρέπει τα παιδιά να τρώνε με πρόγραμμα,  ώστε να ξέρουν τα ακριβή γεύματά τους. Επιπλέον είναι σημαντικό το πρωινό, αφού δίνει ενέργεια.
3) Αποφυγή τηλεόρασης ή internet κατά τη διάρκεια της μελέτης: Η χρήση της τηλεόρασης και του internet οδηγούν στην έλλειψη της συγκέντρωσης των παιδιών καθώς τα εξουθενώνουν πνευματικά. Οι παραπάνω δραστηριότητες είναι καλό να γίνονται μετά την ολοκλήρωση του διαβάσματος, πάντα με χρονικό περιθώριο.

4)Ξεκούραση: Θα πρέπει τα παιδιά να κάνουν τουλάχιστον ένα διάλλειμα μίας ώρας, μετά το σχολείο λόγω του βομβαρδισμού πληροφοριών που δέχονται, καθώς οι σχολικές απαιτήσεις όλο ένα και αυξάνονται. Επίσης είναι σημαντικό να ρωτάμε τα παιδιά πως πέρασαν στο διάλλειμα.

5)Οργανώστε το χρόνο και το χώρο της μελέτης: Είναι καλό τα παιδιά να έχουν μια ρουτίνα στο διάβασμα, όσο αφορά το χώρο και το χρόνο. Είναι βοηθητικό να διαβάζουν στο δωμάτιο τους . Να είναι συμμαζεμένο, ήσυχο για να οργανώνει το παιδί καλύτερα τη σκέψη του. Επίσης θα πρέπει να αποφεύγονται τα πολλά ερεθίσματα στο χώρο.


6)Επιτρέψτε τα ολιγόλεπτα διαλλείματα: Είναι καλό τα παιδιά να κάνουν ένα διάλειμμα 4-5 λεπτά ώστε να έχουν την ευκαιρία να περπατήσουν και να πάρουν λίγο καθαρό αέρα στο μπαλκόνι, ώστε να αναδιοργανώσουν τη σκέψη τους.

7)Βάλτε προτεραιότητες: Με τις προτεραιότητες τα παιδιά μαθαίνουν να αναπτύξουν δεξιότητες που θα είναι χρήσιμες για τη μετέπειτα ζωή τους.

8)Επιβράβευση και ενισχύστε την προσπάθεια: Όταν ολοκληρώνεται μια εργασία, επιβραβεύεστε το παιδί σας για την προσπάθεια του και τον τρόπο που δούλεψε για να τελειώσει τα μαθήματά του.


Να θυμάστε ότι τα παιδιά κλείνουν τα αυτιά τους στην συμβουλή αλλά ανοίγουν τα μάτια τους στο παράδειγμα.!


Να θυμάστε ότι τα παιδιά κλείνουν τα αυτιά τους στην συμβουλή αλλά ανοίγουν τα Να θυμάστε ότι τα παιδιά κλείνουν τα αυτιά τους στην συμβουλή αλλά ανοίγουν τα μάτια τους στο παράδειγμα.
μάτια τους στο παράδειγμα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Οδηγίες για εκπαιδευτικούς όπου έχουν στην τάξη τους παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Κοινωνική Λειτουργός με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή Καλησπέρα και καλή σχολική χρονιά με υγεία, αγάπη και όμορφες στιγμές με συνεργασία όλων μας. Σήμερα, σκέφτηκα να αναπτύξουμε ένα θέμα σχετικά με τους εκπαιδευτικούς και την αντιμετώπιση τους σε σχέση με τις  μαθησιακές δυσκολίες, καθώς η σχολική χρονιά ξεκινά. Πριν ξεκινήσουμε θα ήθελα να σημειώσω πως ο όρος μαθησιακές δυσκολίες είναι μια ομπρέλα π ου περιέχει ανομοιογενές διαταραχές με διαφορετικά χαρακτηριστικά.  Συνήθως π εριλαμβάνει παιδιά με νοητικές δυσκολίες, που εκδηλώνουν  γενικευμένες δυσκολίες μάθησης,   παιδιά με  συναισθηματικά ή συμπεριφοράς προβλήματα  τα οποία εμποδίζουν συνολικά τη μάθησή τους, παιδιά με κανονικές ή αυξημένες νοητικές ικανότητες, που έχουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην ανάγνωση, στη γραφή ή στη λογικομαθηματική σκέψη ή ακόμα και παιδιά που έχουν μια μαθησιακή δυσκολία όπου η εμφάνισή  της γίνεται σαν αποτέλεσμα μιας άλλης διαταραχή όπως αυτισμός, διαταραχή ελλειμμα