Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διατροφή και διαταραχή ελλειμματικής προσοχής


Η Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής είναι μια νευρο-αναπτυξιακή διαταραχή που χαρακτηρίζεται τις περισσότερες φορές από:
  1.  Υπερ-κινητικότητα
  2.  Διάσπαση προσοχής
  3.  Παρορμητικότητα
Στα πλαίσια της ολιστικής προσέγγισης τις τελευταίες δυο δεκαετίες προσπαθεί να διαπιστωθεί η συσχέτιση ανάμεσα στις διατροφικές συνήθειες και στην διαταραχή ελλειμματικής προσοχής. 
Να σημειωθεί ότι οι έρευνες εστιάζουν όχι πως μπορεί η διατροφή να αποτρέψει τη διαταραχή αλλά πως μπορεί η διατροφή να μειώσει τη συμπτωματολογία ατόμων που ήδη έχουν διαγνωστεί.
Άτομα ενήλικα ή γονείς παιδιών με τη διαταραχή υποστηρίζουν ότι είχαν ευεργετικά αποτελέσματα με την αλλαγή στη διατροφή τους.
 Να επισημανθεί ότι τα παρακάτω στοιχεία προκύπτουν από τις μαρτυρίες τους και ύστερα από τις βιβλιογραφικές πηγές, αφού αυτές ακόμα είναι ελάχιστες.
Κάποιες από αυτές τις αλλαγές που εάν πραγματοποιηθούν μπορούν πιθανά να μειώσουν τη συμπτωματολογία είναι οι εξής:
  •  Αποφύγετε τη ζάχαρη και ειδικά τη σοκολάτα και τα αναψυκτικά σε βραδινές ώρες, αφού πολλές φορές τα παιδιά νιώθουν μετά την κατανάλωση τους έντονη υπερδιέγερση,
     αϋπνία και έλλειψη συγκέντρωσης

  •  Μειώστε τα λιπαρά οξέα όσο αυτό είναι δυνατό. 

  •  Ελαττώστε σημαντικά το αλάτι, αφού όπως είναι γνωστό το αλάτι ανεβάζει την πίεση του αίματος.

  •  Αυξήστε τις τροφές που έχουν σίδηρο αφενός για να αυξηθεί η συγκέντρωση –προσοχή, αφετέρου να μειωθεί έντονα η σωματική δραστηριότητα. Μάλιστα, μια μελέτη στο Ισραήλ, σε παιδιά που είχαν τη διάγνωση διάσπαση προσοχής, βρέθηκε ότι το σίδηρο βελτίωσε την συμπτωματολογία.

  • Επιλέξτε τρόφιμα με βασικά λιπαρά οξέα όπως ψάρια, ξηρούς καρπούς, αυγά με ωμέγα-3.
    Οι γονείς υποστήριξαν ότι όταν τα παιδιά λάμβαναν αυτές τις τροφές εκτελούσαν περισσότερα συγκεντρωμένα τις εργασίες τους.

  •  Προτιμήστε τροφές που περιέχουν βιταμίνη B όπως ψωμί, συκώτι, ρύζι, λαχανικά, γάλα, δημητριακά ολικής αλέσεως. Σε μελέτες που έχουν γίνει σε ενηλίκους και σε γονείς παιδιών  διαπιστώθηκε ότι μειώνουν τη νευρικότητα και την ένταση.
  •  Επιλέξτε τροφές με μαγνήσιο και ασβέστιο. Έρευνες έδειξαν ότι τα άτομα αντιδρούσαν καταπραϋντικά στη λήψη ασβεστίου και μαγνησίου.
Να σημειωθεί, ότι οι βιταμίνες για ιατρική ασφάλεια και ειδικά για τα παιδιά είναι σημαντικό να λαμβάνονται από τις τροφές και όχι από τα σκευάσματα, εκτός εάν υπάρχει σύσταση από γιατρό.

Κάποιες πρακτικές που θα βοηθούσαν σε σχέση με τις παραπάνω διατροφικές συνήθειες και ειδικά τα παιδιά είναι οι εξής:

  •  Να τρώτε μαζί με το παιδί σας, όποτε το επιτρέπει το πρόγραμμα σας. Εδώ, να επισημάνουμε ότι η ρουτίνα και η σταθερότητα ακόμα και στο φαγητό, παίζει σημαντικό ρόλο για τα παιδιά που βιώνουν τη διαταραχή.
  •  Μην χρησιμοποιείται το φαγητό, σαν είδος επιβράβευσης, δωροδοκίας ή απειλής, γιατί το παιδί πολύ πιθανόν θα συνδέσει το φαγητό με τη συγκεκριμένη συμπεριφορά.
  •  Προσπαθήστε να εμπλέξετε το παιδί σας στη διαδικασία αγορά υγιεινών τροφών με το να πηγαίνετε πχ μαζί στο super market ή στο μανάβη.
  •  Βάλτε στην οικογενειακή διατροφή το πρωινό, αφού έρευνες έχουν δείξει ότι τα παιδιά είναι πιο αποδοτικά στο σχολείο.
    Κάποιες πρακτικές που θα βοηθούσαν σε σχέση με τις παραπάνω 
Τέλος, θα πρέπει να γίνεται εσείς πρότυπο για το παιδί σας.
Οι καλές διατροφικές συνήθειες,συνήθως αν αποκτηθούν διατηρούνται μια ζωή.

  •  Βάλτε στην οικογενειακή διατροφή το πρωινό, αφού έρευνες έχουν δείξει ότι τα παιδιά είναι πιο αποδοτικά στο σχολείο.
Τέλος, θα πρέπει να γίνεται εσείς πρότυπο για το παιδί σας.
Οι καλές διατροφικές συνήθειες,συνήθως αν αποκτηθούν διατηρούνται μια ζω
Κάποιες πρακτικές που θα βοηθούσαν σε σχέση με τις παραπάνω διατροφικές Κάποιες πρακτικές που θα βοηθούσαν σε σχέση με τις παραπάνω διατροφικές συνήθειες και ειδικά τα παιδιά είναι οι εξής:
  •  Να τρώτε μαζί με το παιδί σας, όποτε το επιτρέπει το πρόγραμμα σας. Εδώ, να επισημάνουμε ότι η ρουτίνα και η σταθερότητα ακόμα και στο φαγητό, παίζει σημαντικό ρόλο για τα παιδιά που βιώνουν τη διαταραχή.
  •  Μην χρησιμοποιείται το φαγητό, σαν είδος επιβράβευσης, δωροδοκίας ή απειλής, γιατί το παιδί πολύ πιθανόν θα συνδέσει το φαγητό με τη συγκεκριμένη συμπεριφορά.
  •  Προσπαθήστε να εμπλέξετε το παιδί σας στη διαδικασία αγορά υγιεινών τροφών με το να πηγαίνετε πχ μαζί στο super market ή στο μανάβη.
  •  Βάλτε στην οικογενειακή διατροφή το πρωινό, αφού έρευνες έχουν δείξει ότι τα παιδιά είναι πιο αποδοτικά στο σχολείο.
Τέλος, θα πρέπει να γίνεται εσείς πρότυπο για το παιδί σας.
Οι καλές διατροφικές συνήθειες,συνήθως αν αποκτηθούν διατηρούνται μια ζωή.

 Διαβάστε επίσης...

συνήθειες και ειδικά τα παιδιά είναι οι εξής:
  •  Να τρώτε μαζί με το παιδί σας, όποτε το επιτρέπει το πρόγραμμα σας. Εδώ, να επισημάνουμε ότι η ρουτίνα και η σταθερότητα ακόμα και στο φαγητό, παίζει σημαντικό ρόλο για τα παιδιά που βιώνουν τη διαταραχή.
  •  Μην χρησιμοποιείται το φαγητό, σαν είδος επιβράβευσης, δωροδοκίας ή απειλής, γιατί το παιδί πολύ πιθανόν θα συνδέσει το φαγητό με τη συγκεκριμένη συμπεριφορά.
  •  Προσπαθήστε να εμπλέξετε το παιδί σας στη διαδικασία αγορά υγιεινών τροφών με το να πηγαίνετε πχ μαζί στο super market ή στο μανάβη.
  •  Βάλτε στην οικογενειακή διατροφή το πρωινό, αφού έρευνες έχουν δείξει ότι τα παιδιά είναι πιο αποδοτικά στο σχολείο.
Τέλος, θα πρέπει να γίνεται εσείς πρότυπο για το παιδί σας.
Οι καλές διατροφικές συνήθειες,συνήθως αν αποκτηθούν διατηρούνται μια 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου