Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαθησιακές δραστηριότητες στην παραλία

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Μπορούν να γίνουν μαθησιακές δραστηριότητες στην παραλία;

Πως μπορούμε να περάσουμε ένα ευχάριστο και επιμορφωτικό καλοκαίρι μαζί με τα παιδιά;


Η μάθηση το καλοκαίρι, μπορεί να επιτευχθεί μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες για το παιδί και και όχι με τον κλασσικό τρόπο που επιφέρει γκρίνια, πίεση και κακό κλίμα στην οικογένεια. Άλλωστε, το παιδί έχει ανάγκη από ένα διάλλειμα 

Κάποιες διαδραστικές μαθησιακές δραστηριότητες που μπορούν να επιτευχθούν ακόμα και στην παραλία είναι:

--Γράψτε γραμματάκια και αριθμούς στην άμμο. Πείτε στο παιδί να πάρει ένα κλαράκι και να σας γράψει γράμματα και αριθμούς στην άμμο που επιθυμεί.
Αντίστοιχα, για να αναπτύξετε την κοινωνική αλληλεπίδραση, μπορεί να κάνει το παιδί το ίδιο για εσάς.
-Μαθηματικές πράξεις. Γράψτε στο παιδί πράξεις στην άμμο και ζητήστε του να σας τις λύσει. Οι πράξεις πρέπει να είναι προσαρμοσμένες στις δυνατότητες του παιδιού και να φαίνονται παιχνίδι.

-Παίξτε με το παιδί σας ένα παιχνίδι με τις λέξεις.  Λέτε στο παιδί μια λέξη που είναι σχετική με την παραλία, πχ:Μπάνιο και το παιδί αντίστοιχα πρέπει να συνεχίσει να βρίσκει λέξεις για αυτό το θέμα.

-Ζητήστε από το παιδί να σας διηγηθεί τι είδε στην παραλία. Σκοπός αυτής της δραστηριότητας είναι να εξασκηθεί το παιδί στις χρονικές αλληλουχίες και να μπορέσει να περιγράψει περιληπτικά αυτά
που είδε.

-Φτιάξτε με το παιδί σας κάστρα και πύργους στην άμμο. Φτιάξτε με τα παιδιά σας κάστρα και πύργους στην άμμο και ζητήστε του να σας τα μετρήσει. Επιπλέον, αυτή η δραστηριότητα προωθεί τις σωματικές και κινητικές δεξιότητες αφού τα παιδιά χρησιμοποιούν τόσο τα χέρια τους όσο και τα πόδια τους.

-Κρύβω αντικείμενα.  Κρύψτε αντικείμενα σε ένα κουβαδάκι  γεμάτο με άμμο και ζητήστε από το παιδί να τα βρει με κλειστά τα μάτια.

-Ταξινόμηση. Έχουμε δυο κουβαδάκια. Στο ένα βάζουμε τα μικρά βότσαλα και στο άλλο τα μικρά.

-Μετρήστε. Μετρήστε τις βουτιές, τα βότσαλα, τις πέτρες, τα κοχύλια.

Ενισχύστε ένα όμορφο και δημιουργικό καλοκαίρι μαζί με τα παιδιά!
Καλή διασκέδαση!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου