Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ελεύθερος χρόνος και παιδί

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη


Πρέπει ένα παιδί να έχει ελεύθερο χρόνο;

Το παιδί ή ο γονιός πρέπει  να επιλέγει τη δραστηριότητα;

Ποιες δραστηριότητες  πρέπει να προτιμάται;

Ο ελεύθερος χρόνος είναι ο προσωπικός μας χρόνος εκτός εργασίας, ο οποίος συνήθως αφιερώνεται σε ευχάριστες ασχολίες.
Ο ίδιος ορισμός ισχύει για τον ελεύθερο χρόνο των ενηλίκων αλλά και των παιδιών

Ελεύθερος χρόνος για το παιδί δεν  θεωρείται ούτε το διάβασμα για το σχολείο αλλά ούτε τα Αγγλικά.

Τα παιδιά έχουν ανάγκη από ελεύθερο χρόνο και πρέπει να επιλέγουν τα ίδια μετά από συζήτηση με το γονιό πως προτιμούν να το περνάνε.
Να σημειωθεί ότι  ακόμα και το παιχνίδι είναι δημιουργικός ελεύθερος χρόνος καθώς όλα τα παιδιά το έχουν ανάγκη.

Συνιστάται ο ελεύθερος χρόνος να οργανώνεται έτσι, ώστε να προκύπτει μετά τη μελέτη του παιδιού και να ακολουθείται μετά από αυτόν ξεκούραση.

Οι δραστηριότητες που είναι καλό να επιλέγονται για τα παιδιά είναι:
  1. Ομαδικές δραστηριότητες που αποσκοπούν στην φυσική εκτόνωση όπως:Μπάσκετ, ποδόσφαιρο, πολεμικές τέχνες
  2. Δραστηριότητες που αποσκοπούν στην ενίσχυση συγκέντρωσης όπως: Σκάκι, κολύμπι
  3. Δραστηριότητες που αποσκοπούν στην έκφραση συναισθημάτων όπως:Μουσική, θέατρο.
Σε αυτές τις δραστηριότητες, το παιδί θα πρέπει να νιώθει ότι τα καταφέρνει καθώς μόνο έτσι θα είναι ευχάριστος ο ελεύθερος χρόνος! Επιπλέον είναι καλό ο ελεύθερος χρόνος να μην υπερφορτώνεται με δραστηριότητες  καθώς το παιδί έχει ανάγκη τον αδόμητο ελεύθερο χρόνο ώστε να τον διαθέσει για παιχνίδι.

Κάθε παιδί είναι μοναδικό, έχει τις κλίσεις του και τα ενδιαφέροντα του. Εμείς, από τη μεριά μας θα πρέπει να τα σεβόμαστε και να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να ακολουθούν τον δρόμο τους.
Επιπλέον, θα πρέπει να γίνουμε παράδειγμα για αυτά με τη σωστή διαχείριση του δικού μας ελεύθερου χρόνου.

Ας, μην ξεχνάμε ο ελεύθερος χρόνος είναι ανάγκη για όλους μας και όχι πολυτέλεια.










Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου