Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εκμάθηση πολλαπλασιασμού με διαδραστικούς τρόπους

Πιστεύετε ότι μπορούμε να κάνουμε την προπαίδεια παιχνίδι;
Ξέρετε ότι η προπαίδεια του 9 έχει το εξής κόλπο: Ο πρώτος αριθμός πάντα ανεβαίνει ο δεύτερος κατεβαίνει;
Πιστεύετε ότι το κρυφτό βοηθάει στην εκμάθηση της προπαίδειας;

Η προπαίδεια είναι ένα δύσκολο απομνημονευτικό κομμάτι των μαθηματικών στο οποίο δυσκολεύονται, σχεδόν όλα τα παιδιά που αντιμετωπίζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και μη. Ένας τρόπος, ώστε το παιδί να τη μάθει πιο εύκολα είναι να εντάξουμε παιχνίδι στις δραστηριότητες. Να σημειωθεί ότι χρειάζεται χρόνος, εξάσκηση, συχνές επαναλήψεις και επίμονη.


Είναι πολύ σημαντικό να τονίσουμε ότι το παιδί για να μάθει πολλαπλασιασμό, θα πρέπει να έχει εκπαιδευτεί στο να μετράει δύο-δύο, τρία-τρία κτλ . Θυμίστε στο παιδί ότι ο πολλαπλασιασμός έχει άμεση σχέση με την πρόσθεση.

Κάποια διαδραστικά κόλπα είναι τα εξής:

1)Γράψτε την προπαίδεια σε εναλλακτικό υλικό εκτός  από τετράδιο όπως: Χρωματιστά χαρτόνια με μαρκαδόρους, γλωσσοπιέστρα.

2)Χρησιμοποιείστε  μπάλα για εκμάθηση  της προπαίδειας. Πετάξτε τη μπάλα στο παιδί και πείτε του να  "ανεβεί" ανά 2,3 και αντιστοίχως να "κατεβεί".

3)Ενισχύστε τις καθημερινές συναλλαγές για να κατανοήσει το παιδί τον μηχανισμό της προπαίδειας. (Πχ αγόρασε 4 καραμέλες με 50 λεπτά)

4)Παίξτε επιτραπέζια και παιχνίδια μνήμης. Κάποια παιχνίδια που βοηθάνε είναι uno, γκρινιάρης, φιδάκι.

5)Μάθετε την προπαίδεια μέσα από τραγούδια

6)Βάλτε  στη ζωή σας on line λογισμικά για εξάσκηση.
  Κάποια λογισμικά είναι τα παρακάτω:
  http://www.multiplication.com/games/play/flying-high
  http://www.multiplication.com/games/play/dynamite-multiplication

7) Δημιουργήστε  σταυρόλεξα.Φτιάξτε ένα πίνακα και γράψτε αριθμούς στα κουτάκια, ώστε οι συνδυασμοί κάποιων από αυτούς να δίνουν τα γινόμενα της προπαίδειας. Στη συνέχεια ζητάτε από το παιδί να τα βρουν οριζόντια, κάθετα ή διαγώνια.  

8)Παραστήστε   τα γινόμενα με αντικείμενα που ενδιαφέρουν τα παιδιά. Πχ: Φτιάξτε 2 σειρές από 5 lego, τουβλάκια ή ζωάκια που αγαπά το παιδί ώστε να αντιληφθεί ότι το αποτέλεσμα της προπαίδειας είναι 10.


9)Παίξτε κρυφτό μαζί του  και πείτε του να μετρήσει ανά 2, ανά 3 κτλ.



Όλες οι παραπάνω μεθόδους μπορούν να συνδυαστούν  ανάλογα με τις ανάγκες του  κάθε παιδιού αλλά και με τις ανάγκες της οικογένειας, οι οποίες είναι μοναδικές και ξεχωριστές.

Ας μην ξεχνάμε ότι το παιδί πρέπει να νιώσει ότι τα μαθηματικά βρίσκονται στην καθημερινή μας ζωή και όχι απλώς στο βιβλίο σαν ένα ακόμα μάθημα που δεν το καταλαβαίνουν!


Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου