Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαθησιακές Δυσκολίες και Αντιγραφή

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Η αντιγραφή κάποιες φορές είναι μια επίπονη διαδικασία για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που μπορεί να τους επιφέρει αντιδραστικότητα ως προς όλες τις δραστηριότητες γραφής.

Συχνά τα παιδιά δεν προλαβαίνουν να αντιγράψουν από τον πίνακα ή κάνουν λάθη από την αντιγραφή του βιβλίου στο τετράδιο.

Κάποια χαρακτηριστικά  δυσκολιών στην αντιγραφή είναι τα εξής:

  1. Παράλειψη-εισαγωγή-επανάληψη γραμμάτων και λέξεων.
  2. Μουντζούρες και άσχημα γράμματα.
  3. Καθρεφτική γραφή γραμμάτων (πχ 3-ε).
  4. Υπερβολικό χρόνο για την εκτέλεση της δραστηριότητας.
  5. Παράλειψη σημείων στίξης. 
  6. Αγνόησή τονισμού.
  7. Μη τήρηση αποστάσεων μεταξύ λέξεων.
  8. Χάσιμο σειράς.
Ένα χαρακτηριστικό που είναι λίγο διφορούμενο στις μέρες μας  στα λάθη της αντιγραφής είναι η αντίθετη φορά  κατασκευής των γραμμάτων. Εδώ θα επισημάνουμε ότι για εμάς η φορά θα πρέπει να είναι λειτουργική.

Για τις δυσκολίες στην αντιγραφή, αφενός οι γονείς θα πρέπει να απευθυνθούν σε οφθαλμίατρο ώστε, να αποκλείσουν προβλήματα όρασης και αφετέρου να συνεργαστούν με εργοθεραπευτή και ειδικό παιδαγωγό.

Κάποιες συμβουλές αντιμετώπισης που μπορούν να ακολουθήσουν οι γονείς είναι:
  • Βοηθήστε το παιδί να καθορίσει το χώρο έναρξης και λήξης με σύμβολα όπως:τελείες και παύλες.
  • Κρυφτέ το κείμενο που δεν χρειάζεται να αντιγράψει το παιδί, ώστε να μην μπερδεύεται.
  • Συνεργαστείτε με τον εκπαιδευτικό της τάξης ώστε να μειωθεί η ύλη της αντιγραφής.
  • Τονίστε τις βασικές λέξεις η προτάσεις με μαρκαδόρους.
  • Δώστε περισσότερο χρόνο στο παιδί ώστε να διεκπεραιώσει τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.
Η αντιγραφή ΔΕΝ είναι τιμωρία. Βάλτε μόνο τα ουσιώδη!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Λεξιλογίο: Τι Είναι-Τρόποι Ενίσχυσης

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Τι είναι το λεξιλόγιο: Λεξιλόγιο είναι το σύνολο των λέξεων που χρησιμοποιεί κάποιος Το λεξιλόγιο χωρίζεται σε εκφραστικό λεξιλόγιο και σε αντιληπτικό λεξιλόγιο. Το εκφραστικό/ παραγωγικό λεξιλόγιο είναι: Το σύνολο των λέξεων που παράγουμε Το αντιληπτικό λεξιλόγιο είναι: Το σύνολο των λέξεων που μπορούμε να αντιληφθούμε και να κατανοήσουμε. Ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν το λεξιλόγιο του παιδιού: Κάποιοι ενδεικτικοί παράγοντες είναι: Το άμεσο οικογενειακό περιβάλλον  Το σχολικό περιβάλλον Η ιδιοσυγκρασία  Έρευνες έχουν δείξει ότι τα κορίτσια έχουν πιο ανεπτυγμένο λεξιλόγιο από τα αγόρια. Πόσες λέξεις πρέπει να λέει το παιδί ανά ηλικία: 7-12 μηνών: Έχει ένα εκφραστικό λεξιλόγιο 1-3 λέξεις 13-18 μηνών: Έχει ένα εκφραστικό λεξιλόγιο 3-25 λέξεις 19-24 μηνών: Έχει ένα εκφραστικό λεξιλόγιο 50-100                       Έχει ένα αντιληπτικό λεξιλόγιο πάνω από 300 λέξεις 2-3 ετών: Έχει ένα εκφραστι