Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παράγοντες για σχολική επιτυχία

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη


Η ανάπαυλα του καλοκαιριού σε λίγο καιρό τελειώνει.
Μαθητές και γονείς αγχώνονται για τη καινούρια σχολική χρονιά που έρχεται γεμάτη υποχρεώσεις αλλά και προσδοκίες!

Άραγε ποιους παράγοντες θα πρέπει να προσέξουν οι γονείς, ώστε να επέλθει η ομαλή προσαρμογή και κατά-επέκταση και η  σχολική επιτυχία;

Να σημειώσουμε ότι κάθε οικογένεια είναι μοναδική και διαφορετική  και τα παρακάτω που ακολουθούν προσαρμόζονται σύμφωνα με τις ανάγκες της!


  • Οργανώστε κατάλληλα το χώρο μελέτης του παιδιού. Επιλέξτε ένα σταθερό δωμάτιο μελέτης με λιτή διακόσμηση και κατάλληλα έπιπλα. Τα έπιπλα θα πρέπει να αποτελούνται από ένα γραφείο με απαλά χρώματα και μια καρέκλα μη περιστρεφόμενη για να μην αποσπά το παιδί. Ιδανικά, το γραφείο θα πρέπει να τοποθετηθεί δίπλα στο παράθυρο ώστε να υπάρχει κατάλληλος φωτισμός.
  • Προγραμματίστε το ημερήσιο πρόγραμμα του παιδιού. Αναρτήστε σε έναν πίνακα ανακοινώσεων το ημερήσιο πρόγραμμα του παιδιού καθώς και το πρόγραμμα μελέτης του. Ένα ρολόι, εφόσον δεν αγχώνει το παιδί, θα ήταν χρήσιμο να τοποθετηθεί στον τοίχο του δωματίου του καθώς αφενός θα το συμβουλεύεται και αφετέρου θα οργανώνει το χρόνο του.Βάλτε προτεραιότητες. Να θυμάστε, μην φορτώνεται το παιδί με πολλές δραστηριότητες σε μια μέρα. Τα παιδιά χρειάζονται ξεκούραση και παιχνίδι.
  • Φροντίστε τον ύπνο και τη διατροφή του. Ένα παιδί χρειάζεται υπνό τουλάχιστον 8  ώρες για να αποδώσει. Έρευνες έχουν δείξει ότι  εάν παιδί κοιμάται και ξυπνάει κάθε μέρα ίδια ώρα έχει καλύτερη μνήμη. Όσο αφορά τη διατροφή είναι σημαντικό τα παιδιά να τρώνε ένα καλό πρωινό και κατά τη διάρκεια της μελέτης σνακ πλούσια σε βιταμίνες.(Πχ: Γιαούρτι με μέλι). Να σημειωθεί ότι θα ήταν χρήσιμο να αποφεύγονται όσο μπορούμε τα έτοιμα φαγητά.
  • Κάντε μια επίσκεψη στο σχολείο με τα παιδιά πριν αρχίσουν τα μαθήματα. Αυτή η πρόταση είναι ιδανική για παιδιά που ξεκινάνε τώρα το Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό η μεταπηδούν στη βαθμίδα του Γυμνασίου. Τα παιδιά εντοπίζουν τους χώρους-κλειδιά και αισθάνονται ασφάλεια και δεν αγωνιούν για μικρές λεπτομέρειες.
  • Συνεργαστείτε με το δάσκαλο του παιδιού και τους καθηγητές. Είναι ιδιαίτερη σημαντική η ανταλλαγή πληροφοριών ανάμεσα σε γονείς-δασκάλους-καθηγητές. Ας μην ξεχνάμε ότι ένα παιδί περνάει πάρα πολύ χρόνο στο σχολείο και μπορεί να υπάρχουν αλλαγές που εμείς δεν τις έχουμε παρατηρήσει.
  • Επιβραβεύεστε  την προσπάθεια του παιδιού και  δείξτε θετική διάθεση.  Έχουμε θετική διάθεση απέναντι στα αποτελέσματα που μας έφερε το παιδί. Δεν χάθηκε ο κόσμος, εάν σε ένα τεστ δεν πήγε καλά. Μετρά η προσπάθεια!Ακούμε ενεργά τι έχει να μας πει το παιδί χωρίς να το υποτιμάμε ή να το χλευάζουμε!
Υπενθυμίστε στον ευατό σας ότι τα παιδιά δεν είναι μόνο μαθητές!Έχουν και άλλες αρετές!Καλή σχολική χρονιά.









Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου