Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

summer hill-Ένα πρότυπο σχολείο

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Άραγε πόσο καλύτερο θα ήταν το σύστημα μας αν υπήρχε ένα σχολείο σαν το summer hill;
Πόσο εύκολο είναι το σχολείο να είναι κατάλληλο για τα παιδιά  και όχι τα παιδιά κατάλληλο για το σχολείο;

"Το summer hill είναι το μοναδικό σχολείο χωρίς πόρτα!Στρίβεις σε ένα δρομάκι και ξαφνικά είσαι μέσα"

To summer hill είναι το όνομα ενός μικρού σχολείου αλλά ταυτόχρονα και συνάμα ένα από τα πιο σημαντικά πειράματα στον τομέα της παιδαγωγικής ψυχολογίας. 

Ιδρύθηκε το 1921 από τον Αλεξάντερ Σαδερντάλ Νήλ και υπάρχει ακόμα και σήμερα.Βρίσκεται στην Αγγλία. Η εισαγωγή του σε αυτό, γίνεται από μια αίτηση που κάνει ο γονέας και είναι μια μικρή κοινότητα αφού  αφενός δέχεται μαθητές από άλλες χώρες και αφετέρου τα παιδιά μένουν μέσα σε αυτό.

Πρόκειται για ένα σχολείο που δεν στοχεύει να μορφώσει συστηματικά τους μαθητές,  αλλά να τους καλλιεργήσει. Είναι αντί-αυταρχικό, είναι ένα σχολείο που δείχνει απεριόριστη εμπιστοσύνη στην κρίση και στις δυνάμεις του μαθητή. Ουσιαστικά, δίνει στο μαθητή την ευθύνη του εαυτού  του και της εκπαίδευσης του.

Κάποιες από τις αρχές του summer hill είναι:

1)Η πίστη στην έμφυτη καλοσύνη των παιδιών

2) Η  σχολική αγωγή θα πρέπει να συνδέεται  με τη χαρά και την ευτυχία

3)Η αγωγή θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένη στις ψυχικές ανάγκες και στις ικανότητες του παιδιού.

4) Η επιβαλλόμενη πειθαρχεία δεν έχει θέση στο σχολείο, αφού επιφέρει μόνο φόβο που έχει ως αποτέλεσμα αρνητικές επιπτώσεις στην  πνευματική ανάπτυξη του παιδιού

5)Η ελευθερία,
η οποία όμως δεν  είναι ασύδοτη και σέβεται τον συνάνθρωπο και είναι η βάση του σεβασμού μεταξύ των ανθρώπων

6)Η ειλικρίνεια του δασκάλου, που αυτομάτως επιφέρει την ειλικρίνεια και από την μεριά του μαθητή

7)Η παροχή επιλογών και ευκαιριών που επιτρέπουν στα παιδιά να αναπτυχθούν με τους δικούς τους ρυθμούς και ακολουθούν τα ενδιαφέροντα τους

8)Το σχολείο θα πρέπει να είναι ελεύθερο από κάθε επιβολή, ώστε να επιτρέπει στο μαθητή να επιδιώκει τους στόχους τους και να χαίρεται την επίτευξη τους

Η διοίκηση του summer hill εστιάζεται στη δημοκρατία και στην ελευθερία. Μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετέχουν ισότιμα. Το μέσο είναι η συνέλευση. Η συνέλευση πραγματοποιείται όταν προκύπτουν ζητήματα και οι αποφάσεις είναι συμμετοχικές.

Ένα βίντεο με πολλές πληροφορίες για το summer hill είναι το παρακάτω: https://www.youtube.com/watch?v=-x-3pfMZi5g

«Όλη η εκπαίδευση είναι λάθος! Είναι φόβος και πειθαρχία. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι τα παιδιά, που θα 'πρεπε όλη την ημέρα να κινούνται, κάθονται στον πισινό τους περίπου 6 ώρες την ημέρα! Είναι ενάντια στην ανθρώπινη φύση, ενάντια στην φύση του παιδιού» 








Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου