Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δραστηριότητες για διάκριση επίθετων

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Τι είναι τα επίθετα;
Tι δραστηριότητες μπορούμε να κάνουμε για να τα ξεχωρίσει το παιδί;

Ένας σαφής ορισμός για τα επίθετα είναι ότι χαρακτηρίζουν ένα ουσιαστικό.

Ένας δευτερεύων ορισμός είναι ότι έχουν τρία γένη.(ο-η-το) και έχουν πάντα αντίθετες λέξεις.

Αρχικά το παιδί θα είναι καλό να αναγνωρίζει τα επίθετα στις προτάσεις και στη συνέχεια να μπορεί να τα ανακαλεί!

Κάποιες δραστηριότητες που μπορούμε να κάνουμε για την εμπέδωση τους είναι οι εξής:

Κρεμάλα:  Παίξτε κρεμάλα με τα παιδιά σας και βάλτε ο ένας στον άλλον επίθετα.

Μάντεψε ποιος: Το συγκεκριμένο επιτραπέζιο παιχνίδι πέρα από τη διασκέδαση, προσφέρει και εξάσκηση στα επίθετα αφού το παιδί καλείται να  χαρακτηρίζει τα πρόσωπα.

Μπαλόνια: Φουσκώστε τρία χρωματιστά μπαλόνια και με χρωματιστούς μαρκαδόρους, γράψτε  μαζί με το παιδί στο  ένα ρήματα, στο άλλο επίθετο και στο άλλο ουσιαστικά. Αντίστοιχα, αυτή η δραστηριότητα μπορεί να γίνει είτε με βαζάκια ή μπουκαλάκια.


Όνομα-Ζώο-Πράγμα-Φυτό: Μπορείτε να φτιάξετε εκ νέου μια στήλη που να λέγεται πως είναι και να χαρακτηρίζει τα ονόματα, τα ζώα, τα πράγματα και τα φυτά.

Σκράμπλ: Παίξτε σκράμπλ  και ενθαρρύνετε το παιδί να δημιουργεί λέξεις και ύστερα να ξεχωρίζει τι μέρος του λόγου είναι

Αυτοσχέδια επιτραπέζια: Φτιάξτε ένα επιτραπέζιο με λέξεις και πείτε του να σας τις αναγνωρίσει. Θα χρειαστείτε 2 πιόνια, ένα ζάρι και ανάμεσα στις λέξεις οδηγίες όπως πήγαινε ένα βήμα μπροστά η πίσω. Όταν το παιδί χάνει ξαναγυρίζει στην αρχή.
Ένα παράδειγμα θα μπορούσε να είναι κάπως έτσι:

                                 ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ  ΓΙΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ     ΥΛΙΚΑ:ΠΙΟΝΙΑ, ΖΑΡΙ
Παίζω
ψηλός
Ποτήρι
Πήγαινε ένα βήμα πίσω
Κακός
Χάρτινος
Γυάλινος
Πήγαινε δύο βήματα μπροστά
Ψάχνω
Αγελάδα
Πήγαινε πάλι στο Κακός
Πλαστικός
Ζηλεύω
Κότα
ΚΕΡΔΙΣΕΣ!ΜΠΡΑΒΟ







Είναι σημαντικό για να υπάρχει αλληλεπίδραση, ο γονιός να συμμετέχει με κέφι και χαρά στο παιχνίδι!Να του μεταδίδει ενέργεια και ενθάρρυνση ότι μπορεί να τα καταφέρει!

Η μάθηση θα έπρεπε να είναι παιχνίδι!






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου