Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δραστηριότητες για αναγνώριση αριθμών 1-10

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Υπάρχει η δυνατότητα τα παιδιά να  διασκεδάζουν και ταυτόχρονα να μαθαίνουν τους αριθμούς;
Ποιες είναι αυτές οι δραστηριότητες;

Τα παιδιά στη φοίτηση του νηπιαγωγείου μαθαίνουν τους αριθμούς, καθώς στην πρώτη δημοτικού πρέπει να είναι σε θέση να τους αναγνωρίζουν και να κάνουν διάφορους προσθετικούς και αφαιρετικούς συλλογισμούς με αυτούς.

Κάποιες δραστηριότητες που μπορούν οι γονείς επικουρικά να υλοποιήσουν είναι οι παρακάτω:


  1. Αυτοσχέδια επιτραπέζια αναγνώρισης αριθμών: Τα αυτοσχέδια επιτραπέζια αφενός βοηθάνε στην εκμάθηση των αριθμών και  αφετέρου φέρνουν σε επαφή  το παιδί με έννοιες όπως: μπροστά-πίσω. Επιπλέον τα παιδιά παίζουν ομαδικά και με κανόνες! Ένα παράδειγμα επισυνάπτεται παρακάτω. Μπορείτε να κάνετε παραλλαγές.
Υλικά που χρειάζονται: Ζάρι και πιόνια
Ηλικίες: 5-100!
Άτομα: Από 2 και πάνω
Οδηγίες: Ρίχνετε το ζάρι και αναγνωρίζετε τους αριθμούς και ακολουθείτε τις οδηγίες. Είναι σημαντικό επειδή το παιδί δεν ξέρει να διαβάζει σε αυτές τις ηλικίες  να μεταφέρετε στο παιδί τις οδηγίες με κέφι και ενθουσιασμό, ώστε να νιώθει ότι τα καταφέρνει!



Καλή αρχή!
            8
Κέρδισες  Αυτοκόλλητο
         3
        1
             5
Προχώρα ένα βήμα μπροστά
         2
         4
Τα πας πολύ καλά!
Κάνε ένα βήμα πίσω
         6
          7
          9
Είσαι πολύ κοντά!
          10
ΚΕΡΔΙΣΕΣ!!




 2. "Ρίξε το ζάρι". Τι πιο απλό! Παίρνουμε ένα ζάρι και παίζουμε μαζί με το παιδί. Το ρίχνουμε με εναλλαγές. Κερδίζει αυτός που φέρνει τον μεγαλύτερο αριθμό. Έτσι το παιδί εξασκείται τόσο στην αναγνώριση αριθμών, όσο και στην έννοια μεγαλύτερο-μικρότερο καθώς και στο να μάθει να διατηρεί τη σειρά του στο παιχνίδι.

3.Βάλτε στην τεχνολογία στην ζωή σας.  Συνήθως ο υπολογιστής στις εποχές μας είναι το αγαπημένο παιχνίδι του παιδιού. Προωθήστε το, για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Υπάρχουν πολλά λογισμικά. Κάποια από αυτά είναι: http://www.abc.net.au/countusin/games/game5.htm, http://www.abc.net.au/countusin/games/game5.htm, https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.vitamedia.arithmoi
Επιπρόσθετα, μπορούμε να κάνουμε αναγνώριση των αριθμών στο πληκτρολόγιο του υπολογιστή.

4. Παίξτε κάρτες  με το παιδί.  Χρησιμοποιείστε παιχνίδια όπως uno και αγωνία για να μάθει το παιδί τους αριθμούς. Να σημειωθεί ότι σε αυτήν την δραστηριότητα δεν μας νοιάζουν οι κανόνες των συγκεκριμένων παιχνιδιών αλλά ο στόχος μας που είναι η εκμάθηση αριθμών.

5. Αριθμητικές πλάκες μεγάλου μεγέθους από αφρώδες υλικό.  Βάζουμε σε σειρά τις πλάκες από μικρότερο αριθμό στο μεγαλύτερο ή το αντίθετο αναγνωρίζοντας τους αριθμούς. 

6.Ξεφυλλίστε βιβλία ή ακούστε τραγουδάκια για τους αριθμούς. Έρευνες έχουν δείξει ότι όταν βάζουμε όλες τις αισθήσεις μας στη μάθηση τα αποτελέσματα είναι θεαματικά!

7. Παίξτε επιτραπέζια με τα παιδιά. Για αυτήν την ηλικία ιδανικά είναι το φιδάκι και ο γκρινιάρης.

Το παιχνίδι είναι ένας άμεσος τρόπος εμπέδωσης δεξιοτήτων που το παιδί κατακτά στο σχολείο!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου