Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Απλές δραστηριότητες μνήμης

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Τι είναι η μνήμη;
Yπάρχουν εύκολες δραστηριότητες που μπορούμε να κάνουμε με τα παιδιά για την ανάπτυξη της;

H μνήμη είναι μια περίπλοκη διαδικασία. Απαιτεί την ικανότητα να αποθηκεύουμε πληροφορίες για κάποια δευτερόλεπτα, στη συνέχεια για κάποια λεπτά και τέλος για ένα μακρύ χρονικό διάστημα.

Στην ανάπτυξη της μνήμης βοηθάει τόσο το φαγητό όσο και ο ύπνος.

Υπάρχουν πολλές εύκολες δραστηριότητες που μπορούμε να κάνουμε μαζί με τα παιδιά για την ανάπτυξη όλων των ειδών της μνήμης. Κάποιες από αυτές είναι: 

Διαλέξτε επιτραπέζια παιχνίδια για να παίξετε μαζί με το παιδί όπως: Σκορ 4,uno, αγωνία, monopoly, φιδάκι και γκρινιάρη.

Δώστε στο παιδί  λέξεις κλειδιά (πχ «κόκκινο» = σηκώνω το χέρι μου, «μπλε» = σηκώνω το πόδι μου «κίτρινο» = βγάζω τη γλώσσα μου). Πείτε στο παιδί γρήγορα και κοφτά τη λέξη και αναμείνατε τη δράση. Όσο το παιδί εξοικειώνεται με το παιχνίδι δώστε παραπάνω από δύο εντολές

Παίξτε κρεμάλα. Έχετε κάποια γράμματα  έτοιμα της λέξης ή πείτε την κατηγορία της λέξης.

Μουρμουρίστε ρυθμικά τραγούδια που ξέρει και ζητήστε να τα αναγνωρίσει. Εάν το καταφέρει, ζητείστε του το αντίστροφο (το μουρμουρίζει εκείνο και το αναγνωρίζετε εσείς).

 Δείξτε  φωτογραφίες στο παιδί και ζητείστε του να αναγνωρίσει τα πρόσωπα.

 Κλείστε τα μάτια του παιδιού και δώστε του διάφορες τροφές. Θα πρέπει να βρει τι έχει στο στόμα του

 Ρωτήστε το παιδί να σας πει με λεπτομέρειες, πως πέρασε στην αγαπημένη του δραστηριότητα

Ζητήστε στο παιδί να σας πει 5 πράγματα από συγκεκριμένη ομάδα (Πχ:5 ζώα, 5 φαγητά, 5 λέξεις που ξεκινάνε από Α)

Πείτε αριθμούς στο παιδί και στη συνέχεια ζητήστε του να σας τους επαναλάβει.

Μιμηθείτε διάφορους ήχους και  καλέστε το παιδί  να τους αναγνωρίσει

 Βρείτε τις διαφορές . Δώστε εικόνες στο παιδί και προσπαθήστε να βρείτε τις διαφορές

 Φτιάξτε παζλ μαζί με τα παιδιά

Καλή διασκέδαση!!!!!









Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου