Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εμπιστοσύνη και παιδί

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Η εμπιστοσύνη σημαίνει  πίστη και βεβαιότητα κάποιου ότι ένα συγκεκριμένο πρόσωπο έχει ορισμένη ικανότητα ή ιδιότητα.

Είναι πολύ σημαντικό το παιδί να αισθανθεί εμπιστοσύνη από τους βασικούς φροντιστές ώστε να τα καταφέρει στις καθημερινές δραστηριότητες του. 
Ένα παιδί που έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό του θα γίνει ένας υπεύθυνος ενήλικας με αυτοπεποίθηση όπου δεν θα απογοητεύεται και θα διεκδικεί κατάλληλα.

Πως όμως θα αναπτύξετε την εμπιστοσύνη στο παιδί σας;


  • Ενεργητική ακρόαση. Ακούστε προσεκτικά τι έχει να σας πει το παιδί σας χωρίς να το διακόψετε και χωρίς να το κρίνετε. 
  • Επιβραβεύεστε τις προσπάθειες που κάνει ένα παιδί και όχι αποκλειστικά τα αποτελέσματα.  Πχ: Αν σε ένα διαγώνισμα το παιδί πάρει οχτώ,  εστιάστε στην προσπάθεια και όχι στο βαθμό! Πιθανόν την άλλη φορά, θα αισθανθεί ότι το εμπιστεύεστε και θα αποδώσει καλύτερα.
  • Δώστε του πρωτοβουλίες που αρχικά το παιδί μπορεί να αντεπεξέλθει και στη συνέχεια ανεβάστε το βαθμό δυσκολίας. Δείξτε του εμπιστοσύνη ότι μπορεί να τα καταφέρει με ότι του αναθέτετε, τόσο λεκτικά (με λόγια) όσο και μη λεκτικά (με χαμόγελο-χειρονομίες)
  •  Θέστε ρεαλιστικούς στόχους για το παιδί. Ο κάθε γονιός τις περισσότερες φορές γνωρίζει το δυναμικό του παιδιού του και σε τι δραστηριότητες μπορεί να αντεπεξέλθει. Μπορούμε να χρησιμοποιούμε σε δραστηριότητες που είναι δύσκολες "μπορείς να τα καταφέρεις" αλλά όχι όταν δεν τα καταφέρνει:"Μα, πάλι δεν τα κατάφερες"
  • Δημιουργήστε σπίτι μαζί με το παιδί μια γωνία με τα κατορθώματά του  ώστε να έχει άμεση οπτική επαφή από αυτά και να παίρνει δύναμη. (Πχ: Ζωγραφιές, συμμετοχή σε δραστηριότητες, φωτογραφίες, βαθμοί κα)
  • Ενισχύστε τη ζεστή σχέση με το παιδί σας. Αγκαλιάστε το , φιλήστε το, αγγίξτε το!Η σωματική επαφή βοηθάει στην ανάπτυξη εμπιστοσύνης των παιδιών μας καθώς τα παιδιά νιώθουν αποδεκτά!
  • Βρείτε τις κλίσεις του και να ενθαρρύνετε να συμμετέχουν σε αυτές.Οι κλίσεις μπορεί να είναι  αθλήματα και διάφορες τέχνες.
Τέλος, ίσως το πιο σημαντικό είναι να γίνουμε "εμείς" οι ίδιοι πρότυπο για τα παιδιά μας!!
Όταν αισθανόμαστε εμείς σίγουροι και ασφαλείς τις περισσότερες φορές νιώθουν και τα παιδιά μας!

Αν για παράδειγμα εσείς σαν γονείς είστε σκληροί με τον εαυτό σας κάθε φορά που δεν καταφέρνετε κάτι ή διστάζετε να έρθετε αντιμέτωποι  με προκλήσεις, πιστεύοντας ότι δε μπορείτε να τα καταφέρετε, να ξέρετε ότι το παιδί θα ακολουθήσει το παράδειγμά σας!

Ας μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά μιμούνται συνέχεια τους σημαντικούς ανθρώπους για αυτά!
Διδάξτε του μέσα από την καθημερινότητα σας ότι κάθε άνθρωπος αξίζει να είναι μοναδικός και να έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό του με τα προτερήματα  και τα ελαττώματα του! 







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου