Δραστηριότητα γραπτού λόγου με θέμα: "Περιγραφή Προσώπου"

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε ένα παιδί με δυσκολίες στην παραγωγή γραπτού λόγου;

To σχεδιάγραμμα βοηθάει;

Για ένα παιδί που έχει δυσκολίες στην παραγωγή γραπτού λόγου ειδικά στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού είναι πολύ σημαντικό να δίνουμε κάποια οπτικά ερεθίσματα αλλά και νόημα στη γραφή!

 Ας μιλήσουμε  συγκεκριμένα για το θέμα: "Περιγραφή Προσώπου".
Το σχεδιάγραμμα που μπορούμε να  δώσουμε στο παιδί είναι το παρακάτω:
η Παράγραφος: Ποιο είναι το όνομα του, Τι ηλικία έχει,  Που μένει, τι σχέση έχουμε μαζί
2η Παράγραφος: Πως είναι τα μαλλιά του, τα μάτια  του(Χρώμα), Πως είναι το σώμα  του(Χοντρός, αδύνατος), Πως είναι το ύψος  του(Ψηλός, κοντός)
3η Παράγραφος: Πως περνάω μαζί του, Ποια είναι τα συναισθήματα μου για το συγκεκριμένο άτομο

Προσπαθούμε να αποφεύγουμε δύσκολες λέξεις στο σχεδιάγραμμα!

Για να δώσουμε νόημα στη γραφή του παιδιού, μπορούμε να ξεκινήσουμε να περιγράφουμε κάποιον "σημαντικό" άλλον για το παιδί όπως: Τους γονείς του, τους φίλους του ακόμα και την δασκάλα του. Επιπλέον για να υπάρχει οπτικό ερέθισμα μπορούμε να βάλουμε και κάποια φωτογραφία των ατόμων που περιγράφουμε.

Τέλος, μια καλή ιδέα, πριν αρχίσει το παιδί να γράφει είναι  να κολλήσουμε στο τετράδιο ένα χαρτόνι με βασικούς κανόνες όπως:

-Γράφουμε μικρές προτάσεις.

-Βάζουμε τελείες.

-Ξεκινάμε με κεφαλαίο.

-Αλλάζουμε παράγραφο όταν μιλάμε για άλλο θέμα.

-Ξαναδιαβάζουμε την έκθεση.

Οι απαιτήσεις μας είναι μικρές και ενθαρρύνουμε τη προσπάθεια του παιδιού!!

Σεβόμαστε τον μοναδικό ρυθμό του!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

Πως προετοιμάζω το παιδί μου για την επαναφοίτηση Νηπιαγωγείου; Πως μπορώ να το ανακοινώσω;