Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Απαντήσεις για επαναφοίτηση Νηπιαγωγείου

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Όλο ένα και πιο συχνά στις μέρες μας προτείνετε η επαναφοίτηση του νηπιαγωγείου, καθώς οι απαιτήσεις της Α" Δημοτικού είναι αυξημένες.
Το παιδί για να φοιτήσει στην Α" Δημοτικού, θα πρέπει να έχει κατακτήσει ένα πλήθος δεξιοτήτων, σε όλους τους μαθησιακούς τομείς.
Αυτοί οι τομείς είναι: Γλωσσικές δεξιότητες, κοινωνικές -συναισθηματικές δεξιότητες, συγκέντρωση-οργάνωση, αδρή-λεπτή κινητικότητα, προσανατολισμός, μνήμη, λογικομαθηματικές έννοιες, γραφωνολογική ενημερότητα, χωροχρονικές έννοιες.

Υπάρχει όμως το δικαίωμα επαναφοίτησης στο νηπιαγωγείο;

Σύμφωνα με το νόμο 3699/2008 έχουν δικαίωμα επαναφοίτησης νήπια που παρουσιάζουν αναπτυξιακές δυσκολίες ή αναπηρίες ή δυσκολίες στη γλώσσα ή ανωριμότητα. Επιπρόσθετα μπορεί ο γονιός που θα νιώσει ότι το παιδί του είναι πίσω, να κάνει μια υπεύθυνη δήλωση και να δίνει την συγκατάθεση για επανάληψη.
Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι για να γίνει επαναφοίτηση πρέπει πάντα να το επιθυμούν οι γονείς.

Ποιοι είναι οι εμπλεκόμενοι για τη σχολική επαναφοίτηση;

Νήπια,όπου κρίνονται με βάση την αναπτυξιακή τους εικόνα.
Γονείς, οι οποίοι καλούνται να πάρουν την τελική απόφαση.
Νηπιαγωγοί,  καθώς βλέπουν κάθε  μέρα το παιδί και έχουν σαφή γνώση των γνωστικών και συναισθηματικών ικανοτήτων του παιδιού.
ΚΕΔΔΥ-Ιατροπαιδαγωγικά αφού είναι οι επίσημοι φορείς που αξιολογούν το παιδί διαγνωστικά κ διεπιστημονικά.
  Σχολικοί σύμβουλοι, όπου αξιολογούν το παιδί στο σχολικό περιβάλλον, αξιολογούν όλα τα παραπάνω και δίνουν την έγκριση τους για επαναφοίτηση.
 Θεραπευτικά πλαίσια όπου παρακολουθούν τα παιδιά ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς για να ενισχύσουν τη σχολική ετοιμότητα;

Διαβάστε ή ξεφυλλίστε μαζί παραμύθια-βιβλία
Παίξτε επιτραπέζια, παιχνίδια παρατηρητικότητας και επίλυσης προβλημάτων
Παίξτε παιχνίδια memo για να ενισχύσετε την μνήμη
Εξασκείστε μέσα από την καθημερινή ζωή αριθμητικές έννοιες
Δημιουργήστε με πηλό και πλαστελίνη γράμματα και αριθμούς
Χρησιμοποιείστε μαγνητικά γράμματα και αριθμούς
Ενισχύστε το συμβολικό παιχνίδι
Βοηθήστε το να γίνει ανεξάρτητο
Δίνετε κατανοητές οδηγίες
Θέστε σαφή όρια
Εστιάστε στην προσπάθεια

Γιατί είναι απαραίτητη η επαναφοίτηση νηπιαγωγείου στις μέρες μας;

Το όριο της ηλικίας για τη φοίτηση της Α δημοτικού έχει αυξηθεί λόγω των πολλαπλών απαιτήσεων του δημοτικού. 
Θα ήταν καλύτερα ένα παιδί να κάνει επανάληψη νηπιαγωγείου, εάν υπολείπεται σε σημαντικές δεξιότητες καθώς η πρώτη δημοτικού αφενός είναι η τάξη που μπαίνουν οι βάσεις και αφετέρου το παιδί θα νιώσει άγχος και ματαίωση εάν δεν τα καταφέρνει και μπορεί να οδηγηθεί σε σχολική άρνηση.

Μια επανάληψη νηπιαγωγείου, είναι προτιμότερη από μια επανάληψη τάξης του δημοτικού!



Σχόλια

  1. Καλησπέρα θα ηθελα να μου λύσετε μια απορία.ο μικρός μου φέτος στο νηπιαγωγείο αρρωσταίνει πολύ συχνά.σχεδόν κάθε εβδομάδα με νέα ίωση.η διευθύντρια του νηπιαγωγείου μου είπε πως λόγω των απουσιών αν κρίνει απαραίτητο δε θα μας δώσει βεβαίωση για να πάει το παιδί Δημοτικό.ισχύει αυτό;μπορεί να το κάνει;να επαναφοιτήσει ενα νήπιο επειδή αρρωσταίνει συχνά;δεν ειναι κάτι που γίνεται ηθελημένα.κ αν δηλαδή κ την επόμενη χρονιά πάλι αρρωσταίνει;θα μένει κάθε χρονιά στα νήπια;δε μου φαίνεται καθόλου λογικό τόση αυστηρότητα για παιδιά νηπιαγωγείου.Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου