Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δραστηριότητα με Καταλήξεις Ρημάτων

Γράφει η Δέσποινα Χατζησταυρίδου
email:despoina18_athina@yahoo.gr.


Το παιχνίδι μας αυτή τη φορά σχετίζεται με το δύσκολο κομμάτι της ορθογραφίας. Πόσες φορές ενώ τα παιδιά γνωρίζουν τους κανόνες, κάνουν λάθος στην εφαρμογή;
Μπορούν λοιπόν να εξασκηθούν με έναν απλό και διασκεδαστικό τρόπο για μεγάλους και μικρούς. 


Υλικά
2 έως 6 άσπρα χάρτινα ποτηράκια μιας χρήσεως
Μαρκαδόρους σε διάφορα χρώματα
Μικρά κομματάκια από άσπρο χαρτί ή χαρτόνι

Παίζεται με 2 άτομα

Πως γίνεται η δραστηριότητα



Αρχικώς αναποδογυρίζετε τα ποτηράκια και γράφετε την ομάδα λέξεων που θέλετε να δουλέψετε για παράδειγμα ρήματα σε –αίνω.  Έπειτα πάνω στο ποτήρι γράφετε όσα περισσότερα ρήματα μπορείτε σε –αίνω  πχ: χοντραίνω, λεπταίνω, ανεβαίνω, κατεβαίνω κτλ. 



Σε ένα άλλο αναποδογυρισμένο ποτήρι γράφετε τις εξαιρέσεις τους μένω, πλένω δένω.

Αφού τα διαβάσετε και βεβαιωθείτε πως το παιδί τα έχει καταλάβει γράφετε στα χαρτονάκια ρήματα που τελειώνουν σε -αίνω  και τις εξαιρέσεις τους. 
Τα απλώνετε στο πάτωμα ή πάνω σε ένα τραπέζι διαλέγει ο κάθε παίχτης το αναποδογυρισμένο ποτηράκι του και ξεκινάτε να  μαζεύετε όσα περισσότερα χαρτάκια μπορείτε  σέρνοντας τη λεξούλα στο μέρος. 

Όταν τελειώσετε κοιτάτε ποιες λέξεις ανήκουν στο ένα ποτηράκι και ποιες στο άλλο ,τις διαβάζετε και τις τοποθετείτε. 

Νικητής είναι αυτός που θα τοποθετήσει σωστά όλες τις λέξεις αλλά θα καταφέρει και να κάνει μια πρόταση με αυτές( δουλεύετε και λόγο-έκφραση).  
Καλή διασκέδαση, καλή επιτυχία!! 
Για οποιαδήποτε διευκρίνιση είμαι στη διάθεσή σας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου