Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παρουσιάση Παραμυθιού: Το Ντροπαλό Όκάπι

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Λοιπόν, λοιπόν σήμερα είμαι διπλά χαρούμενηηη!!!!
Πρώτον γιατί εγκαινιάζουμε μια καινούρια στήλη στο "σπίτι" μου την παρουσίαση παραμυθιών και δεύτερον γιατί παρουσιάζω το παραμύθι μια αγαπημένης φίλης που είναι το παράδειγμα καλού παιδιού αλλά και εξαιρετικού επαγγελματία, της Ζωής που αγαπώ πολύ και ας είμαστε τα τελευταία χρόνια μακρυά!

Η Ζωή είναι ειδική παιδαγωγός, διατηρεί το δικό της blog http://zoidamopoulou.blogspot.gr/ και ασχολείται και με τη συγγραφή!

Διαβάσαμε λοιπόν το νέο βιβλίο «Το Ντροπαλό Όκάπι», της Ζωής Δαμοπούλου και ταξιδέψαμε με συντροφιά υπέροχους ήρωες!

Το Ντροπαλό Οκάπι πρόκειται για ένα απολαυστικό βιβλίο που προσκαλεί τα παιδιά να ταξιδέψουν, να σκεφτούν, να προβληματιστούν, να δράσουν και να διασκεδάσουν! Το βιβλίο με γλώσσα ρέουσα και ολοζώντανη χωρίς πλατειασμούς και περιττά στολίδια, πραγματεύεται με τρυφερότητα έννοιες όπως η διαφορετικότητα και η φιλία. Η συγγραφέας χρησιμοποιώντας έναν εξαιρετικά πρωτότυπο και υπαρκτό ήρωα καλεί τα παιδιά να γνωρίσουν τον εαυτό τους και ότι τα περιβάλλει. Στις τελευταίες σελίδες του βιβλίου με έκπληξη συνειδητοποιήσαμε ότι τα μηνύματα που περνούν μέσα από την ανατρεπτική ιστορία αγγίζουν όχι μόνο τα παιδιά αλλά και τους μεγάλους.

Λίγα λόγια για την ιστορία

Πρωταγωνιστής του παραμυθιού «Το Ντροπαλό Οκάπι» είναι ένα μικρό οκάπι. Τα οκάπι είναι σπάνια ζώα, που ζουν στα δάση βροχής του Κονγκό και ξεχωρίζουν όχι μόνο για την ιδιαίτερη εμφάνισή τους, αλλά και για τον ντροπαλό χαρακτήρα τους. Τα μοναχικά αυτά ζώα συνηθίζουν να ζουν απομονωμένα.
          
 Η ιστορία μας περιγράφει τις περιπέτειες ενός μικρού οκάπι, το οποίο είναι απογοητευμένο από την εμφάνισή του. Η ανασφάλειά του αποτελεί τροχοπέδη στις σχέσεις του με τα υπόλοιπα ζώα του δάσους. 

Έπειτα από προτροπή της μητέρας του αποφασίζει να ψάξει για ένα μάγο, ο οποίος θα μπορούσε να του αλλάξει όλη τη ζωή. Υπάρχει, τελικά, ο μάγος που θα αλλάξει τον ήρωα ή θα πρέπει ο ίδιος ο  ήρωας μας να προσπαθήσει σκληρά για να πετύχει το στόχο του;

 Το παραμύθι πραγματεύεται σημαντικές έννοιες όπως η διαφορετικότητα, η φιλία και η αυτοπραγμάτωση. Το κυριότερο μήνυμα του παραμυθιού είναι ότι πρέπει να αγαπάμε τον εαυτό μας και τις ιδιαιτερότητές μας.

 Η ιστορία καλλιεργεί στα παιδιά τον αυτοσεβασμό και την αυτοπεποίθηση, καθώς τους δείχνει ότι μέσα μας κρύβεται τεράστια δύναμη. Ακόμη, τα διδάσκει να προσπαθούν σκληρά για να πετύχουν τους στόχους τους και να μην εγκαταλείπουν  την προσπάθεια. 

Τέλος, επισημαίνεται η αξία των εμπειριών και των καλών πράξεων, οι οποίες βοηθούν στο χτίσιμο ενός πολύπλευρου και ολοκληρωμένου χαρακτήρα.

Πραγματικά νομίζω ότι αξίζει το χρόνο σας είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να μαθαίνουν τη μοναδικότητα τους και να διεκδικούν το "χώρο" που τους ανήκει σεβόμενα πάντα και τους άλλους!!

Συγχαρητήρια Ζωή για την προσπάθεια!!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου