Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δραστηριότητα ορθογραφίας

Γράφει η Δέσποινα Χατζησταυρίδου

Eιδική Παιδαγωγός

Η εκμάθηση της ορθογραφίας δυσκολεύει τα παιδιά σε μικρές ηλικίες!
Για αυτό το λόγο χρειάζεται κόλπα-παιχνίδια για να καταφέρουν γρήγορα αλλά και χωρίς κόπο γονείς και παιδιά το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Μια εύκολη και γρήγορη λύση αποτελεί η παρακάτω δραστηριότητα με την οποία το παιδί μπορεί να κατανοήσει και να απομνημονεύσει τις καταλήξεις των ρημάτων. 

Τα υλικά που θα χρειαστείτε είναι:

1 ή περισσότερα χαρτόνια ή χαρτιά Α4 ( αναλόγως πόσα ρήματα θέλετε να γράψετε)
2 μαρκαδόρους με διαφορετικό χρώμα 
2 ή περισσότερα ξυλάκια του γιατρού (γλωσσοπιέστρα)

Αρχικώς με το ένα χρώμα γράφετε το θέμα της λέξης πχ αν το ρήμα είναι βάζω γράφετε βαζ ,  και μετά τα υπόλοιπα ρήματα το ένα κάτω από το άλλο. Έπειτα στο ξυλάκι γράφετε με το άλλο χρώμα τις διάφορες καταλήξεις –ω,-εις,-ει,- ουμε, -ετε, -ουν.  
Στόχος είναι το παιδί κάθε φορά να βρίσκει  την κατάλληλη κατάληξη στο ξυλάκι  και να το τοποθετεί στο ανάλογο ρήμα με αποτέλεσμα να το διαβάσει όσες φορές χρειαστεί ώσπου να το καταλάβει και να το θυμάται. 
Παρακάτω επισυνάπτονται κάποια παραδείγματα:


Μπορείτε με αυτό τον τρόπο στον ελεύθερο χρόνο του να παίξετε κάνοντας το εναλλάξ πότε εσείς και πότε το παιδί.
Επιπλέον αυτό ενδείκνυται για την ορθογραφία της ημέρας διότι είναι ένας απλός και παράλληλα διασκεδαστικός τρόπος εκμάθησης.
Καλή σας διασκέδαση!



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου