Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παρουσίαση βιβλίου: Ο Αντίλ έχει πατρίδα

Γράφει η Αγγελίνα Παπαθανασίου

Διαχειρίστρια της ομάδας ΠΑΙΔΙΚΗ-ΕΦΗΒΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Πηγή:http://thematofylakes.gr

Βιβλίο: Ο Αντίλ έχει πατρίδα

Συγγραφέας: Εύη Τσιτιρίδου

Προτεινόμενες ηλικίες: 6-9 ετών

Εκδόσεις: ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ

Εικονογράφηση: Κατερίνα Βερούτσου

Χρονολογία Έκδοσης: Σεπτέμβριος 2017

Αριθμός Σελίδων: 34



Υπόθεση:

Πρόκειται, για ένα τρυφερό παραμύθι για τα παιδιά-πρόσφυγες που αναγκάζονται να φεύγουν από τις πατρίδες τους, αναζητώντας έναν νέο τόπο για να αρχίσουν να ονειρεύονται ξανά, να ελπίζουν. Ο Αντίλ, ο πρωταγωνιστής της ιστορίας με ένα βλέμμα γεμάτο θλίψη, μελαγχολία και αβεβαιότητα για το μέλλον, μένει με τη μητέρα του σε μία σκηνή, αφότου αναγκάστηκαν να φύγουν από την πατρίδα τους.
Άραγε ο Αντίλ θα βρει έναν τόπο για να μείνει και να νιώσει αγάπη, ασφάλεια και αποδοχή; Ποια θα είναι η επιλογή του; Μόνη του συντροφιά οι αναμνήσεις μιας χαμένης πατρίδας και τ’ όνειρο να ζήσει μια ζωή μαζί με τα αγαπημένα του πρόσωπα.
Αποσπάσμα από το βιβλίο:
Ο Αντίλ έστρεψε τα μάτια στον ουρανό. Συλλογιζόταν όσα είχε αφήσει πίσω του κι η καρδιά του σφιγγόταν και στέναζε.«Πατρίδα είναι εκεί όπου μπορεί και ανθίζει το χαμόγελό σου», του έλεγε ο παππούς Αζίζ, για να τον παρηγορήσει.
Η μορφή του σχηματίστηκε ολοζώντανη στη σκέψη του.Ψηλός κι ευθυτενής σαν κέδρος , με τα ολόλευκα μαλλιά του ίδιο φωτοστέφανο γύρω από το σοφό του κεφάλι, του ένευσε άλλη μια φορά, με την ίδια γαλήνη και στοργή, όπως πριν τον πάρουν στα υγρά ποτάμια τους τα κύματα.
Κριτική για το βιβλίο:
Γιατί καμία συναναστροφή με τους «πειρασμούς» των στοιχείων της φύσης δεν είναι πιο σοφή επιλογή από το να μείνει εκεί που είναι οι οικείοι του και αυτό φανερώνει στους μικρούς αναγνώστες τη δύναμη της ενωμένης οικογένειας, αλλά και του μεγάλου σθένους του ανθρώπου που η ψυχή του δεν υποτάσσεται, ούτε κάμπτεται από τις δυσκολίες της ζωής, έστω κι αν αυτές φαντάζουν ανυπέρβλητες.
Το βιβλίο είναι γραμμένο με ευαισθησία. Οικογενειακή αγάπη, παιδική ειλικρίνεια και σοφία, που θα ενδυναμώσει την ενσυναίσθηση του παιδιού, μπλέκουν σε ένα κείμενο θαρρείς βγαλμένο από τα παλιά παραμύθια, γεμάτο μηνύματα και συμβολισμούς. Η υπέροχη εικονογράφηση δένει, με έναν μαγικό τρόπο, με τη γραφή της κυρίας Τσιτιρίδου και το αποτέλεσμα που παρουσιάζεται στους αναγνώστες, δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί λιγότερο από εξαιρετικό.  Ένα βιβλίο-κόσμημα που αξίζει να διαβαστεί από μικρούς και μεγάλους αναγνώστες γιατί το καλό βιβλίο απευθύνεται σε όλους.
Περίληψη:
Ένα κρυστάλλινο Πεφταστέρι, η Γοργόνα θάλασσα, ο ταξιδιάρης Άνεμος και η Καμήλα δρομάδα, προσκαλούν τον μικρό πρόσφυγα Αντίλ  να τους ακολουθήσει στα λημέρια τους, για να ανθίσει και πάλι το χαμόγελό του. Ποια θα είναι η επιλογή του;
Ένα ποιητικό, αλληγορικό παραμύθι για τις πατρίδες της καρδιάς μας. Για μικρούς και μεγάλους ταξιδιώτες – αναγνώστες.
Βιογραφικό:
Η Εύη Τσιτιρίδου γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα. Σπούδασε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Μέχρι σήμερα έχει συνεργασθεί με διάφορους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, όπως το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, το ΥΠΕΧΩΔΕ, το Αθηναϊκό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου, το παιδικό ένθετο «Οι Ερευνητές πάνε παντού» της εφημερίδας «Καθημερινή», το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, τις εκδόσεις «Ερευνητές» και «Ακρίτας», καθώς και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, όπως η Νέα Οικολογία, η Mom/Εταιρεία Μελέτης και Προστασίας της Μεσογειακής Φώκιας και η Ελληνική Εταιρεία για την Προστασία του Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, στους τομείς της ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης σε θέματα περιβάλλοντος και πολιτισμού και σε συγγραφικές και εκδοτικές δραστηριότητες. Από το 2003 εργάζεται στη δημόσια εκπαίδευση. Την ενδιαφέρουν ιδιαίτερα η παιδική λογοτεχνία και οι εκπαιδευτικές, πολιτιστικές και ψυχαγωγικές παραγωγές που αφορούν στα παιδιά και σε όσους απευθύνονται σε αυτά.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου