Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προετοιμασία των παιδιών για επιστροφή μετά τις πασχαλινές διακοπές

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Σήμερα λοιπόν γυρνάω και εγώ στην καθημερινότητα μου,φουσκωμένη ακόμα από το πολύ φαΐ και στεναχωρημένη που για άλλη μια φορά αφήνω αγαπημένα μου πρόσωπα πίσω!!

Σκέφτομαι λοιπόν αφού πραγματικά είναι δύσκολο για έναν ενήλικα πως θα είναι για τα παιδιά και έτσι είπα να γράψω ένα άρθρο για ευκολότερη προσαρμογή των παιδιών μετά τις πασχαλινές διακοπές.

Θα ακολουθήσουν λοιπόν κάποιες προτάσεις με γνώμονα πως κάθε οικογένεια είναι μοναδική και διαφορετική (Το ξέρω καταντώ γραφική που το λέω συνέχεια αλλά έτσι είναι)

Καταρχάς το πρώτο βήμα είναι να παραδεχτούμε εμείς οι μεγάλοι τα συναισθήματά μας και να τα επεξεργαστούμε (Πχ: Αν ο ενήλικας γκρινιάζει για την επιστροφή στη ρουτίνα το παιδί θα το εισπράξει και θα το κάνει και το ίδιο).
Είναι καλό εκφράσουμε το συναίσθημά μας, να το αποδεχτούμε και να το μεταφέρουμε με υγιές τρόπο στο παιδί.

Κάποιες ιδέες λοιπόν που μπορείτε να ακολουθήσετε είναι οι εξής:

  • Περιορίστε σιγά-σιγά την τηλεόραση και τον υπολογιστή. Είναι λογικό αυτές τις μέρες να αφήνουμε τα παιδιά λίγο περισσότερη ώρα στην οθόνη για διασκέδαση. Είναι όμως καλό σιγά σιγά να το επαναπροσδιορίσουμε στην  καθημερινότητα μας. Ας μην ξεχνάμε 1 με 2 ώρες είναι αρκετό.
  • Επαναφέρετε τον ύπνο στην καθημερινή ρουτίνα. Επίσης είναι πολύ φυσιολογικό το παιδί να ξενυχτά λίγο περισσότερο και να κοιμάται λίγο παραπάνω το πρωί. Είναι καλό όμως 3-4 μέρες πριν ξεκινήσει το σχολείο να μπει όλη η οικογένεια σε κανονικούς ρυθμούς.
  • Αφήστε το παιδί το πρωί που ξυπνάει να ντύνεται μόνο του. Είναι σημαντικό το παιδί να γυρνάει στη ρουτίνα του και να θυμάται τις ευθύνες του. 
  • Μην αφήσετε τις εργασίες για τελευταία μέρα. Θα πελαγώσετε σίγουρα αν αφήσετε τις σχολικές εργασίες για τελευταία στιγμή και το παιδί αλλά και εσείς σαν γονείς. Βάλτε ένα πρόγραμμα και αρχίστε σιγά-σιγά να τις κάνετε. Κάθε μέρα και από κάτι ώστε να μπείτε ομαλά στην καθημερινότητα της μελέτης.
  • Ψωνίστε σχολικά ειδή με τα παιδιά. Τα παιδιά χαίρονται με απλά πράγματα με ένα καινούριο μολύβι, με ένα καινούριο τετράδιο. Πάρτε αυτά τα απλά πράγματα ώστε να χαρούν με τα καινούρια αποκτήματα τους.
  • Καλέστε συμμαθητές σπίτι. Καλέστε τους συμμαθητές του παιδιού στο σπίτι σας ώστε να μοιραστούν τα νέα τους ή να διαβάσουν ίσως ένα μάθημα. Θα τους βοηθούσε να μπουν πιο ομαλά στην καθημερινότητα τους.
  • Ζωγραφίστε κάτι μαζί με το παιδιά από το Πάσχα σας ή κάντε κολάζ με φωτογραφίες. Φτιάξτε ένα κολάζ με φωτογραφίες ή ζωγραφίστε κάτι για το Πάσχα. Αφήστε τα σε ένα κουτί και δημιουργήστε αναμνήσεις με τα παιδιά σας!
Κάθε αρχή και δύσκολη!! Δώστε χρόνο, θυμηθείτε εσείς λίγο πως είστε όταν επιστρέφετε στη δουλεία και μην έχετε απαιτήσεις από τη πρώτη μέρα που το παιδί πάει σχολείο


Καλή επάνοδο!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου