Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διασκεδαστικοί τρόποι για εκμάθηση σχημάτων

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Τα σχήματα είναι μια βασική λογικομαθηματική έννοια όπου το παιδί πρέπει να έχει κατακτήσει στην προσχολική ηλικία. (4-5, 5 ετών).

Στην αρχή τα βασικά που πρέπει να μάθει το παιδί είναι κύκλος-τρίγωνο-τετράγωνο και στη συνέχεια τα υπόλοιπα.

Πως οι γονείς μπορούν  όμως να ενισχύσουν την εκμάθηση δεξιότητας;

Κάποιο τρόποι είναι οι εξής:
  • Ενσφηνώματα με σχήματα. Μπορείτε να τα βρείτε πολύ εύκολα στο εμπόριο. Είναι ένα ξύλινο βασικό παιχνίδι για να αναγνωρίζει το παιδί τα γεωμετρικά σχήματα και να τα βάζει στη θέση τους εξασκώντας τις ικανότητές του.
  • Συσχέτιση των σχημάτων με την καθημερινή ζωή. Χρησιμοποιείστε  πραγματικά αντικείμενα από την καθημερινή ζωή και  συσχετίστε τα με τα σχήματα. Πχ: Η μπάλα είναι κύκλος, το πιάτο είναι κύκλος. Προ τρέψτε το ίδιο το παιδί να βρει και αυτό αντικείμενα που μοιάζουν με σχήματα.
  • Πολυαισθητηριακές μεθόδους. Είναι σημαντικό το παιδί να αισθανθεί τα σχήματα. Να τα πιάσει, να τα φτιάξει το ίδιο. Κάποιες πολυαισθητηριακές μεθόδους είναι οι εξής: 
-Δημιουργία σχημάτων με πλαστελίνη
-Δημιουργία σχημάτων με γλωσσοπιέστρα
-Κρυφτέ σχήματα μέσα στο σπίτι και αφήστε το παιδί να τα βρουν
  • Επιτραπέζια με σχήματα.  Ενδεικτικά κάποια είναι:
      -Σχήματα και χρώματα
      -Πίνακας με μαγνητικά σχήματα
      -Σχήματα και οχήματα
      -Μαθαίνω τα σχήματα
  • Τραγουδάκια και ποιηματάκια με σχήματα
Επισυνάπτεται ενδεικτικό βίντεο για την εκμάθηση σχημάτων https://www.youtube.com/watch?v=TBZJXIljedE

Προσπαθήστε να κάνετε τη μάθηση βίωμα!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου