Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πένθος και Παιδί

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Λοιπόν σήμερα αμφινταλαντεύτηκα πολύ αν έπρεπε να γράψω αυτό το άρθρο, όμως τελικά αποφάσισα ότι πρέπει να μιλάμε και για αυτά τα θέματα!

Ο θάνατος όπως και η ζωή βρίσκονται κάθε μέρα ανάμεσά μας!

Με απόλυτο σεβασμό αυτό το άρθρο θα δώσει κάποιες πληροφορίες για το πως μπορεί να αντιμετωπιστεί μια απώλεια σε σχέση με το παιδί.

Κάθε μέρα σχεδόν τα παιδιά σκοτώνουν και μετά ανασταίνουν τα παιχνίδια τους!
Όμως τι  πρέπει να κάνουμε ¨εμείς" οι σημαντικοί άλλοι για το παιδί όταν ένα παιδί έρχεται αντιμέτωπο με μια πραγματική απώλεια;

Να σημειωθεί ότι σε όλες τις παραμέτρους λαμβάνουμε υπόψη την ιδιοσυγκρασία και την ηλικία του παιδιού.

Κάποιες καλές πρακτικές είναι:

Εξηγούμε με απλά λόγια, χωρίς πολλές λεπτομέρειες που θα τρομάξουν το παιδί

Αφήνουμε το παιδί να πενθήσει χωρίς να απαιτούμε να σταματήσει όποτε θέλουμε εμείς. Φράσεις όπως: "Μην κλαις", "Μην στεναχωριέσαι" είναι καλό να αποφεύγονται! Δώστε χρόνο στο παιδί να πενθήσει

Δίνουμε στο παιδί την ευκαιρία να συμμετέχει σε εκδηλώσεις πένθους εφόσον το επιθυμεί. (Εαν δεν το επιθυμεί σε καμία περίπτωση δεν επιμένουμε.) Θα πρέπει όμως όταν το παιδί επιθυμεί να συμμετέχει, να λάβουμε υπόψη την ηλικία καθώς και αν υπάρχει ένας ενήλικας όπου μπορεί να είναι ανά πάσα στιγμή δίπλα στο παιδί και να το φροντίζει.

Όσο δύσκολο και να είναι δείχνουμε στο παιδί πως η ζωή προχωράει. Δεν το αποκλείομαι από σχολικές εκδηλώσεις, πάρτι και εκδρομές


Θυμόμαστε πως κάποιες φορές είναι καλό και να σιωπούμε. Δεν χρειάζεται πάντα να λέμε κάτι. Μια αγκαλιά, ένα νεύμα είναι αρκετό


Ζητάμε τη βοήθεια ειδικού. Δεν είμαστε υπεράνθρωποι. Ειδικά όταν βλέπουμε ότι το παιδί παρουσιάζει έκπτωση στη καθημερινότητα του

Ενημερώνουμε το σχολικό περιβάλλον για την απώλεια του παιδιού

Μια οργάνωση που κάνει σημαντική δουλεία στο θέμα του πένθους δωρεάν είναι η http://merimna.org.gr/

Παπανικολή 2α, Σίδερα Χαλανδρίου, Αθήνα 
210-6463367 

Φράγκων 13, Θεσσαλονίκη
  • 2310-510010



Καλή δύναμη!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου