Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Είδη Ορθογραφίας

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλησπέρα σήμερα θα μιλήσουμε για τα είδη της ορθογραφίας. Υπάρχουν δύο είδη ορθογραφίας. 

Θα ξεκινήσουμε με την καταληκτική. Η καταληκτική ορθογραφία αναφέρεται στο πως γράφονται οι καταλήξεις των ρημάτων-των ουσιαστικών-των επιθέτων κτλ.

Η θεματική αναφέρεται στο θέμα της λέξης και τις περισσότερες φορές στην αρχή. πχ: παίζω- παιχνίδι, φίλος-φιλοξενούμενος, δίκη-δικηγόρος. (Τα παραδείγματα είναι αμέτρητα)

Η καταληκτική είναι πιο εύκολη και σημαντικό να διδαχθεί καθώς υπάρχουν πάρα πολύ τρόποι. Η διδασκαλία της θεματικής είναι πιο δύσκολη να διδαχθεί! Συνήθως η σύσταση είναι περισσότερο διάβασμα!

Για την καταληκτική ορθογραφία επισυνάπτονται τα παρακάτω άρθρα:

http://eidikiagogi-symvoulesgiagoneis.blogspot.com/2018/03/blog-post.html

http://eidikiagogi-symvoulesgiagoneis.blogspot.com/2018/01/blog-post_25.html

http://eidikiagogi-symvoulesgiagoneis.blogspot.com/2017/06/blog-post_28.html

http://eidikiagogi-symvoulesgiagoneis.blogspot.com/2018/01/blog-post_67.html

Για την θεματική ορθογραφία άλλες προτάσεις πέρα από το περισσότερο διάβασμα είναι:

Εκμάθηση λέξεων ανά οικογένειες

Εξάσκηση με ασκήσεις κυκλώνω ή υπογραμμίζω

Εκμάθηση λεξιλογίου ανάλογα με την ηλικία του παιδιού

Ζωγραφική των λέξεων για εκμάθηση

Χρήση λεξικού

Αυτοδιόρθωση και επανέλεγχος από την πλευρά του παιδιού

Ενίσχυση της μνήμης

Θέλω να σημειώσω ότι τόσο στην εκμάθηση  τόσο της καταληκτικής ορθογραφίας όσο και στην θεματική είναι πολύ σημαντικό η ενίσχυση του μαθητή ότι μπορεί να τα καταφέρει!





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου