Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παρουσίαση βιβλίου: Παραμύθια της Ίμβρου

Γράφει η Αγγελίνα Παπαθανασίου
Πηγή: Θεματοφύλακες


Στοιχεία Βιβλίου:
Τίτλος: Παραμύθια της Ίμβρου
Συγγραφέας: Εύη Τσιτιρίδου- Χριστοφορίδου
Εκδότης: Σαΐτης
ISBN: 9789604873371
Αριθμός Σελίδων: 120
Έτος έκδοσης:2018
Ηλικίες: 6-12
Οι εκδόσεις Σαΐτης  κυκλοφόρησαν πριν λίγους μήνες ένα εξαιρετικό βιβλίο. Ένα βιβλίο κόσμημα, που θα πρέπει να βρίσκεται σε όλες τις βιβλιοθήκες. Αναφέρομαι στο βιβλίο «Παραμύθια της Ίμβρου» της συγγραφέως Εύης Τσιτιρίδου-Χριστοφορίδου. Η εξαιρετική εικονογράφηση ανήκει στον Νικόλα Ανδρικόπουλο.
Το βιβλίο συνοδεύεται από ένα cd με το τραγούδι «Ίμβρος» σε μουσική του Δημήτρη Κάσσαρη και στίχους της Εύης Τσιτιρίδου-Χριστοφορίδου. Η ενορχήστρωση και η ερμηνεία του τραγουδιού, είναι από τον Γιώργο Νταλάρα.
Ένα από τα αιγιοπελαγίτικα νησιά, που πολύ υπέφερε από τους πειρατές, ήταν και η Ίμβρος. Οι περισσότεροι κάτοικοι του είχαν μετακομίσει στο εσωτερικό του νησιού, για να γλιτώσουν τις ζωές  και τις περιουσίες τους. Μόνο τα χωριά Γλυκύ και Κάστρο, που ήταν χτισμένα σε υψώματα και μπορούσαν να εποπτεύουν τις κινήσεις των πειρατών στη θάλασσα ως πέρα στη Σαμοθράκη, δεν εγκαταλείφθηκαν απ’ τους κατοίκους τους. Ο Δεσπότης και οι προύχοντες του νησιού αποφάσισαν ωστόσο, για καλό και για κακό, να μεταφέρουν ό,τι πολυτιμότερο υπήρχε στις εκκλησιές, στο μοναστήρι του Άι Δημήτρη. Έβαλαν μάλιστα και ανθρώπους έμπιστους και μυαλωμένους να φυλάνε αυτόν τον θησαυρό.
Στο βιβλίο θα συναντήσουμε δεκαπέντε λαϊκά παραμύθια της Ίμβρου, που προέρχονται από πρωτότυπο  αρχειακό υλικό και απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες. Άλλωστε ένα καλό βιβλίο διαβάζεται από όλους, ανεξάρτητα από την ηλικία. Είναι παραμύθια σαν κι αυτά που έλεγαν οι γιαγιάδες στα εγγόνια τους το βράδυ, καθισμένοι κοντά στη φωτιά. Παραμύθια για νεράιδες, βασιλιάδες, βασιλοπούλες, καλικάντζαρους, μαγικά άλογα , παλικάρια και πεντάμορφες κυράδες. Ένα βιβλίο που σε ταξιδεύει σε καιρούς αλλοτινούς.
Το βιβλίο προλογίζει ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, καθώς η Ίμβρος, είναι η ιδιαίτερη πατρίδα του. Οι αναγνώστες του βιβλίου εκτός από τα δεκαπέντε υπέροχα λαϊκά παραμύθια, θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον πολιτισμό και την ιστορία του νησιού, με πολλές ιστορικές πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό. Είμαι σίγουρη ότι θα  απολαύσετε το βιβλίο και σίγουρα θα σας κρατήσει εξαιρετική συντροφιά.
Περίληψη: Στο βιβλίο αυτό θα διαβάσετε 15 υπέροχα λαϊκά παραμύθια, μύθους, θρύλους και παραδόσεις της Ίμβρου, που προέρχονται από πρωτότυπο αρχειακό υλικό και απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες. Περιλαμβάνει πρόλογο του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου, καθώς η Ίμβρος είναι η ιδιαίτερη πατρίδα του. Περιέχει επίσης, παράρτημα με ιστορική αναδρομή πλαισιωμένη από πλούσιο φωτογραφικό υλικό, γλωσσάρι και βιβλιογραφία – πηγές.
Ένα βιβλίο–κόσμημα που έχει εικονογραφήσει υπέροχα ο πολυβραβευμένος Νικόλας Ανδρικόπουλος. Μια πρώτη γνωριμία με την ιστορία και τον πολιτισμό της Ίμβρου και των αυτοχθόνων κατοίκων της. Ένας φόρος τιμής στην προσπάθεια κάθε ανθρώπου να διατηρήσει τα δικαιώματα, τη μνήμη και την ταυτότητά του, όπου γης.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου