Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παιχνίδια στη φύση

Πηγή:http://www.cherrymommy.gr/
Συγγραφέας: Ευαγγελία Λόκκα
Το διάβασα μου άρεσε και είπε να το μοιραστώ!!!

 Η φύση από μόνη της μας δίνει άπειρες ευκαιρίες για πειραματισμό με τα υλικά της, για αισθητηριακά παιχνίδια και γενικότερα ιδέες που θα κάνουν εμάς και τα παιδιά μας όσο γίνεται πιο δημιουργικούς! Ας ανακαλύψουμε τη Φύση γύρω μας!
Παιχνίδια λοιπόν από τη φύση και στη φύση
1. Φυτολόγοι σε δράση
  •  Υλικά : κινητό smartphone, εφαρμογή  pictureThis – Plant Identification από το google play store. Σε μία βόλτα μας στη φύση λοιπόν, αφού έχουμε εγκαταστήσει στο smartphone μας την εφαρμογή pictureThis- Plant Identification https://www.picturethisai.com/ βρίσκουμε μαζί με τα παιδιά φυτά που μας εντυπωσιάζουν και με τη συγκεκριμένη εφαρμογή τα φωτογραφίζουμε και μαθαίνουμε την ονομασία τους και γενικότερα τα χαρακτηριστικά από το καθένα. Στη συνέχεια άμα θέλουμε μπορούμε να κόψουμε ένα από το κάθε είδος και να δημιουργήσουμε ένα υπέροχο φυτολόγιο!
2.  Κάνοντας κολάζ το δέντρο
  • Υλικά: χαρτί του μέτρου, μαρκαδόρος (σχεδιασμός περιγράμματος ενός δέντρου), κόλλα
Σε ένα χαρτί του μέτρου ζωγραφίζουμε το περίγραμμα ενός δέντρου. Ζητάμε από τα παιδιά να παρατηρήσουν τα δέντρα γύρω τους και συζητάμε για τα μέρη ενός δέντρου και γενικότερα ενός δέντρου. Στην συνέχεια, τα παροτρύνουμε να φτιάξουν κολάζ στο αποτύπωμα του δέντρου κολλώντας τα διάφορα υλικά που βρίσκουν στη φύση. Ξεκινώντας από κάτω προς τα πάνω ένα δέντρο χρειάζεται… χώμα, ρίζες,κορμό, κλαδιά, φύλλα, άνθη,καρπό… Το δέντρο μας είναι έτοιμο!
     3. Ζωγραφική- κολάζ με υλικά από τη φύση
  • Υλικά: χαρτόνια Α4 ή Α3, κόλλα
Αφήνουμε τα παιδιά να συλλέξουν διάφορα αντικείμενα από τη φύση. Στη συνέχεια, τους δίνουμε κόλλες και χαρτόνια σε διαστάσεις Α4 ή Α3 και τα αφήνουμε να φτιάξουν το δικό τους έργο τέχνης. Εναλλακτικά, θα μπορούσαμε να έχουμε ζωγραφισμένα περιγράμματα π.χ. ένα πρόσωπο, μια στερεότυπη ζωγραφιά (σπίτι, ήλιος, δέντρο κλπ) και να παροτρύνουμε τα παιδιά να κολλήσουν από πάνω τα διάφορα υλικά από τη φύση κάνοντας τη ζωγραφιά 3D.
       4. Memo στη φύση
  • Υλικά: Ψάθινο καπέλο ή πουγκί ή καλάθι, διάφορα υλικά από τη φύση ένα από κάθε είδος.
Παροτρύνουμε τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια και να διαλέξουν ένα από τα αντικείμενα που έχουμε τοποθετήσει μέσα στο πουγκί (ή καπέλο, ή καλάθι). Αφού διαλέξουν από ένα αντικείμενο όλα τα παιδιά το ονομάζουν και προσπαθούν να βρουν άλλο ένα ίδιο αντικείμενο στη φύση γύρω τους. Η δραστηριότητα μπορεί να γίνει ακόμα δυσκολότερη εάν ζητήσουμε από τα παιδιά να βρουν ακριβώς το ίδιο αντικείμενο αφού παρατηρήσουν πολύ καλά το δικό τους. Αλήθεια είναι όλα τα φύλλα το ίδιο μέγεθος; όλες οι πέτρες έχουν το ίδιο σχήμα; όλα τα λουλούδια έχουν τις ίδιες αποχρώσεις κλπ.
       5. Φτιάχνοντας ταίστρες για τα πουλιά
  • Υλικά: Ρολά από χαρτί υγείας, φυστικοβούτυρο, σπόρους, γλωσσοπίεστρα, σπάγκο διακορευτής

Σε ένα ρολό από χαρτί υγείας κάνουμε δύο τρύπες και περνάμε λίγο σπάγκο. Στη συνέχεια, αλείφουμε το φυστικοβούτυρο και κολλάμε πάνω διάφορους σπόρους. οι ταίστρες μας είναι έτοιμες και μπορούμε να τις κρεμάσουμε στα καδιά των δέντρων.
       6. Ζωγραφική με τις πέτρες
  • Υλικά: πέτρες, τέμπερες,  πινέλα, ματάκια, χαρτόνι
Παροτρύνουμε τα παιδιά να μαζέψουν βότσαλα από τη θάλασσα ή πέτρες σε διάφορα σχήματα από το βουνό και να φτιάξουν τα δικά τους έντομα ή διάφορα άλλα ζώα.
Η Φύση μας περιμένει να την ανακαλύψουμε!
Καλή εξόρμηση λοιπόν και καλή διασκέδαση!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου