Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ανασκόπηση της Χρόνιας

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Λοιπόν, λοιπόν μετά από καιρό επιστρέφω με το καθιερώμενο άρθρο της ανασκόπησης της χρονιάς!!
Δεν θα απέχει πολύ από τα περσινά, αλλά να μωρέ νιώθω ότι ίσως φέτος  ίσως έγινα λίγο πιο σοφή!

Φέτος λοιπόν ήταν μια χρονιά ευλογημένη καθώς όλη μέρα με περιτρυγίζαν παιδιά με πολλή αγάπη!! Ελπίζω να έδωσα και εγώ λίγο!! Κουράστηκα αρκετά αλλά πραγματικά ένιωσα τόσο καλά με τον εαυτό μου και χαρούμενη που δεν μιζέριασα στιγμή (σπάνιο για μένα)

Ας αρχίσουμε το φετινό ημερολόγιο μου:

  • Συνεχίζω λοιπόν να πιστεύω πως η θεραπευτική σχέση με τα παιδιά είναι το πάν!!Μην περιμένετε να μάθουν τα παιδιά από εσάς εάν δεν σας συμπαθούν! Το έχω δει αρκετές φορές πως όταν τα παιδιά για ένα λόγο με έχουν πάρει στραβά, τα αποτελέσματα δεν είναι αναμενόμενο. Σας επισυνάπτω ένα βίντεο που το λάτρεψα!!https://www.youtube.com/watch?v=XmnncJhgP6U
  • Το παιδί δεν είναι η διαταραχή του, είναι ένα παιδί με αδυναμίες και δυνατότητες. Εστιάστε στις δυνατότητες και θα δείτε ότι με ένα μαγικό τρόπο θα αρχίζουν να βελτιώνονται και οι αδυναμίες! Επίσης φέτος έκανα και κάτι άλλο με μεγαλύτερα παιδιά και είδα ότι έχει πολύ αξία!! Συζήτησα μαζί τους, τι βιώνουν οι ίδιοι σαν δυσκολία και δουλέψαμε σε αυτά που μου έλεγαν τα παιδιά και είδα την αυτοπεποίθηση τους να ανεβαίνει!!
  • Ο υπολογιστής είναι ένα μέσο που βοηθάει πολύ τα παιδιά να γενικεύσουν δεξιότητες ευχάριστα. Εάν το βάλεις λειτουργικά μέσα στη ζωή του παιδιού μπορεί να αποτελέσει εφόδιο για τη ζωή του παιδιού. Όπως επίσης και η κίνηση καθώς τα παιδιά είναι πιο συγκεντρωμένα και δείχνουν πιο ενδιαφέρον κατά τις μαθησιακές δραστηριότητες. Επίσης συμμετέχουν όλες οι αισθήσεις σε αυτές τις δραστηριότητες.

  • Συνεχίζω να πιστεύω ατόφια πως το οπτικοποιημένο πρόγραμμα μελέτης ή δραστηριοτήτων είναι πολύ βοηθητικό  καθώς το παιδί αφενός ξέρει τι κάνει ανά πάση στιγμή και  συμμετέχει αφετέρου γνωρίζει πότε αρχίζει και πότε τελειώνει. (Το λένε και οι γονείς όταν το χρησιμοποιούν στη μελέτη)
  • Τα επιτραπέζια παιχνίδια  είναι ο πιο διασκεδαστικός τρόπος μάθησης!! Το παιδί μαθαίνει παίζοντας τι πιο όμορφο από αυτό! 
  • Ας αφήσουμε τις φωτοτυπίες, ας βάλουμε στη μάθηση φαντασία και πρακτικά πράγματα. Τα εξωτερικά προγράμματα π.χ είναι ένα ευχάριστο διάλειμμα και φέρνουν τα παιδιά σε επαφή με την λειτουργικότητα και τον πραγματικό κόσμο!
  • Η εποπτεία  είναι πολύ σημαντική για τον θεραπευτή, καθώς παίρνει ανατροφοδότηση και μοιράζεται τις ανησυχίες του, χωρίς άγχος και υποψία κριτικής!(Για μένα η εποπτεία θα έπρεπε να είναι υποχρεωτική για όλους τους θεραπευτές!). Επίσης να πω, πως στην εποπτεία νομίζω για να είναι πετυχημένη θα πρέπει να έχεις μια κοινή οπτική και αντιμετώπιση των πραγμάτων!Εγώ είμαι πολύ τυχερή σε αυτό!!Σε ευχαριστώ Βάσω!!!!
  • Λάθη γίνονται, δεν είμαστε υπεράνθρωποι είναι καλό να τα παρατηρείς, να τα αποδέχεσαι και να προχωράς. Δεν μπορεί να γίνει σίγουρα από τη μια στιγμή στην άλλη, χρειάζεται χρόνο γιατί έχουμε και άμυνες!! (Το παθαίνω και εγώ,,χιχι). Νομίζω όμως, ότι αν ένας θεραπευτής πιστεύει ότι είναι τέλειος, δεν έχει περιθώρια εξέλιξης.
  • Η καλή συνεργασία  με το παιδί, τους γονείς, τους υπόλοιπους θεραπευτές και το σχολείο βοηθάει στην επιτυχία της πορείας του παιδιού. Χρειάζεται ολιστική προσέγγιση.Φέτος θα πρόσθετα πως είναι καλό να δείχνουμε και λίγο ενσυναίσθηση ο ένας στον άλλον!!! Να σκεφτόμαστε λίγο περισσότερο τους γονείς που και αυτοί περνάνε τον δικό τους Γολγοθά αλλά και αυτοί εμάς καθώς όλοι προσπαθούμε για το καλύτερο από την πλευρά μας. Όπως και οι θεραπευτές μεταξύ μας ας ακούμε λίγο ο ένας τον άλλον παραπάνω και ας διαφωνούμε χωρίς εντάσεις για πράγματα που έχουν ουσία.
  • Ευελιξία. Αν  δεν μας βγαίνει μια δραστηριότητα με το παιδί μια μέρα ας την αλλάξουμε!!Επίσης εάν ένα παιδί δεν είναι καλά ας παίξουμε!!Και το παιχνίδι θεραπεία είναι.....Όπως λέει και η επόπτρια μου πολλές φορές όταν νομίζεις ότι δεν κάνεις κάτι, κάνεις πολλά!!
  • Είναι ευλογία να κάνεις μια δουλεία που αγαπάς τόσο πολύ στις μέρες μας και να πηγαίνεις χωρίς να γκρινιάζεις!! Πολλές φορές φέτος έπιασα τον εαυτό μου να μου πηγαίνουν όλα στραβά ή να μην έχω όρεξη αλλά με την πρώτη  επαφή με τα παιδιά  να αλλάζουν όλα μαγικά!! |(Ναι αυτό συνεχίστηκε και φέτος!!!)
Τέλος επειδή η δουλεία μας είναι ίσως από τις πιο δημιουργικές αλλά  συνάμα και από τις πιο απαιτητικές  αυτές τις γιορτές θα πρέπει να φροντίσουμε τους εαυτούς μας!!

Να δώσουμε χρόνο στους ανθρώπους μας παίρνοντας και δίνοντας αγάπη!Μας αξίζει, ώστε να γυρίσουμε με γεμάτες μπαταρίες!!

Επίσης θα συμπληρώσω πως να πιστεύετε σε εσάς, να σας αγαπάτε και να μιλάτε για αυτά που νιώθετε! Εγώ φέτος το προσπάθησα περισσότερο από άλλες φορές!!

Καλές γιορτές σε όλους!!



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου