Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Βοηθάει η τεχνόλογια στις μαθησιακές δυσκολίες;

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη


Σήμερα θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε αν βοηθάει η τεχνολογία στις μαθησιακές δυσκολίες.

Η απάντηση κατά τη γνώμη μου είναι ναι!!

Εδώ θέλω να τονίσω ότι αν η τεχνολογία αν χρησιμοποιηθεί με μέτρο μπορεί να ωφελήσει στα παιδιά.

Τι μπορούμε να κάνουμε όμως με τα παιδιά με την τεχνολογία:

  • Να χρησιμοποιήσουμε κάποια λογισμικά για εξάσκηση σε ορθογραφία, σε γραφωνολογική ενημερότητα. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να κοιτάξετε το παρακάτω άρθρο eidikiagogi-symvoulesgiagoneis.blogspot.com/2018/02/blog-post_17.html
  • Να ηχογραφήσουμε ένα παιδί με δυσκολίες ανάγνωσης ώστε να ακούσουμε το κείμενο μαζί με το παιδί και να το συζητήσουμε. Επίσης η ηχογράφηση, μπορεί να βοηθήσει ώστε ένα παιδί να μάθει καλύτερα τα θεωρητικά μαθήματα. 

  • Να δούμε βίντεο ή σχεδιαγράμματα σχετικά με την ιστορία ή με την έκθεση. Έτσι το παιδί παίρνει ερεθίσματα ακουστικά και οπτικά που μπορεί να το διευκολύνει.
  • Να γράψουμε μια σχολική εργασία (πχ: Έκθεση) καθώς ο υπολογιστής πολλές φορές προστατεύει το παιδί από τα λάθη. Εναλλακτικά μπορεί το παιδί να γράψει την ορθογραφία της ημέρας στον υπολογιστή και να διορθώσει μέσω του ορθογραφικού ελέγχου τα λάθη του.
  • Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την αριθμομηχανή του υπολογιστή ή του κινητού για επαλήθευση αποτελεσμάτων των πράξεων
Όπως έχω πει πολλές φορές φαντασία χρειάζεται και μπορείτε να βρείτε και μόνοι σας χιλιάδες τρόπους για να δουλέψετε στον υπολογιστή με τα παιδιά σας.

Καλή συνέχεια!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου