Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κουδουνίστρα: Που βοηθάει το μωρό

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Ποιο μωρό δεν έχει κουδουνίστρα;
Νομίζω κανένα!!
Η κουδουνίστρα τις περισσότερες φορές, είναι το πρώτο παιχνίδι που έχει ένα μωρό.

Η ηλικία που συνήθως παίζει το παιδί με την κουδουνίστρα είναι από 1-6 μηνών.

Να σημειωθεί ότι το κόστος του συγκεκριμένου παιχνιδιού μπορεί να ξεκινήσει από πολύ φτηνά.

Θα πρέπει να προσέχουμε πολύ ποιες κουδουνίστρες παίρνουμε καθώς θα πρέπει να είναι κατάλληλες για την ηλικία του παιδιού

Τα θετικά στοιχεία της κουδουνίστρας είναι ότι:
  • Βοηθά το παιδί να αναπτύξει οπτικές, κινητικές και ακουστικές δεξιότητες.
Πιο συγκεκριμένα βοηθάει το συντονισμό ματιού-χεριού, μια δεξιότητα που το παιδί θα τη χρησιμοποιήσει κατά κόρον σε όλη τη ζωή του. 

  • Διδάσκει τη σχέσης της δράσης-αντίδρασης στο παιδί
Με άλλα λόγια ενεργοποιεί την εκμάθηση του αίτιου αποτελέσματος αφού το παιδί μαθαίνει ότι κάθε δράση έχει μια αντίδραση. Ουσιαστικά το παιδί καταλαβαίνει ότι όταν ένα παιδί χτυπάει με το χέρι την κουδουνίστρα βγάζει ήχο.
  • Ενεργοποιεί την αίσθηση της αφής του μωρού.
Δοκιμάστε να σέρνετε απαλά μια μαλακή κουδουνίστρα στα μάγουλα του μωρού ή στα πόδια του, έτσι ώστε να εξοικειώνεται με την αφή.
  • Το βοηθά να ανακαλύψει τον κόσμο των χρωμάτων και των ήχων.
  • Το παιδί εστιάζει την προσοχή του
Το παιδί μένει προσηλωμένο στη δραστηριότητα με αποτέλεσμα να αυξάνει την προσοχή του. 
Μετακινήστε αργά τη κουδουνίστρα στο οπτικό πεδίο του παιδιού σας, ενθαρρύνοντάς την να εντοπίσει την κουδουνίστρα με τα μάτια.

  • Το παιδί ηρεμεί και χαλαρώνει

Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι η κουδουνίστρα έχει πολλά οφέλη, ας ενθαρρύνουμε το παιδί να παίξει με αυτήν!


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου