Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παρουσίαση Βιβλίου: Ο Χαρταετός της Σμύρνης

Πηγή: thematofylakes.gr

Γράφει η Αγγελίνα Παπαθανασίου


Ο Χαρταετός της Σμύρνης. Μια ευφάνταστη ιστορία έγραψε ο συγγραφέας Μάνος Κοντολέων που συνδέει το παρελθόν με το παρόν. Τη Μικρασιατική Καταστροφή, τους Ολυμπιακούς αγώνες του 1928 και το σήμερα.
Μέσα από την τρυφερή και γλυκιά του ιστορία, έρχεται στη θύμησή μας η τραγωδία της Σμύρνης, ο διωγμός και οι πρόσφυγες. Η ιστορία των δυο φίλων από τη Σμύρνη, του Αλκαίου και του Αριστοτέλη, μας ταξιδεύει στη Σμύρνη πριν την καταστροφή. Τα δυο παιδιά ήταν αχώριστα.
Κάθε χρόνο την Καθαρή Δευτέρα πετούσαν το χαρταετό τους -το τσερκένι όπως τον έλεγαν στη Σμύρνη- πιο ψηλά από όλους. Κι είχε ένα όνειρο ο Αλκαίος να τρέξει στους Ολυμπιακούς του 1928. Μα δεν πρόλαβε. Ο φίλος του όμως ο Αριστοτέλης δεν ξέχασε το όνειρό του...
Ο συγγραφέας έχει φτιάξει με τέτοια μαεστρία την ιστορία του, που μπορεί να διαβαστεί από παιδιά και ενήλικες με το ίδιο ενδιαφέρον. Άλλωστε ένα καλό βιβλίο δεν επιδέχεται κανέναν ηλικιακό διαχωρισμό.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Άγκυρα σε εικονογράφηση της Ελένης Τσακμάκη. Απευθύνεται σε ηλικίες από 9+
Περίληψη: Στο Άμστερνταμ γίνεται μια ληστεία. Και μια ηλικιωμένη γυναίκα προσφέρει τη συμπαράστασή της σε δύο φοβισμένους τουρίστες. Και ξαφνικά, το παρελθόν εισβάλλει στο σήμερα. Κι ένας χαρταετός από τον ουρανό της Σμύρνης πετά πάνω από το στάδιο που γίνονται οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Μια ιστορία απρόβλεπτη, μια ιστορία που μιλά για μια μεγάλη φιλία και τις δύο μεγάλες αγάπες ενός άντρα – μια πόλη και μια γυναίκα.
Στοιχεία Βιβλίου
Τίτλος: Ο Χαρταετός της Σμύρνης
Συγγραφέας: Μάνος Κοντολέων
Εικονογράφος: Ελένη Τσακμάκη
Σελίδες: 53
ΕκδόσειςΆγκυρα
ISBN: 978-960-422-749-5
Έτος Κυκλοφορίας: 2009

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου