Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σκάκι: Πολλαπλά οφέλη

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη


Καλησπέρα, καλησπέρα!!

Χρόνια πολλά και Χριστός Ανέστη!

Επιστρέφουμε σιγά-σιγά με ένα ευχάριστο άρθρο γεμάτο παιχνίδι

Πάμε να μιλήσουμε λοιπόν για το σκάκι!!

Από  πότε ένα παιδί μπορεί να αρχίζει σκάκι:

Ένα παιδί μπορεί να μάθει σκάκι από την Πρώτη σχολική ηλικία.
Μάλιστα, έρευνες έχουν δείξει ότι τα παιδιά που ξεκινούν νωρίς να παίζουν σκάκι, έχουν πιο καλές μαθησιακές επιδόσεις.

Ποια είναι τα οφέλη για το παιδί:

  • Αύξηση της συγκέντρωσης και της προσοχής του
  • Βελτίωση της μνήμης του αφού πρέπει να θυμάται τους κανόνες, στρατηγικές παιξίματος
  • Ενισχύει την κριτική σκέψη αφού το παιδί μαθαίνει να σκέφτεται, να σχεδιάζει, να επιλύει  προβλήματα και να αποφασίζει μόνο του
  • Διδάσκει το ομαδικό πνεύμα, την αφοσίωση, την εργατικότητα και την υπευθυνότητα. Απομακρύνει το παιδί από "τοξικές" συνήθειες
  • Μαθαίνει το παιδί να διαχειρίζεται την ήττα του
  • Ενισχύεται η αυτοπεποίθηση του παιδιού
Θα πρέπει να διδάσκεται στο σχολείο:

Σαφώς!! Είναι ένας διασκεδαστικός τρόπος μάθησης για όλα τα παραπάνω!

Έρευνες έχουν δείξει ότι σε χώρες  που διδάσκεται  τα παιδιά έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες στις θετικές επιστήμες αφού μπορούν και επιλύουν πιο σύνθετα προβλήματα.

 Επιπλέον, βοηθάει τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες αφού αναπτύσσει μηχανισμούς όπως της αυτοδιόρθωσης και της μνήμης.

Το σκάκι άραγε αντικατοπτρίζει τη ζωή μας:

Και όμως ναι!!

Τα παιδιά μαθαίνουν πως κάθε επιλογή τους έχει μια συνέπεια και πώς ότι και αν γίνει πρέπει να προχωράμε μπροστά!

Επιπλέον μαθαίνει στα παιδιά να είναι υπεύθυνα και τους μαθαίνει πως να σκέφτονται!

«Δεν υπάρχει πισωγύρισμα στο σκάκι –όπως ακριβώς και στη ζωή. Πρέπει να σκέφτεσαι πριν την κάθε σου κίνηση», έχει πει η ολυμπιονίκης και παγκόσμια πρωταθλήτρια γυναικών στο σκάκι Susan Polgar.

Υπάρχουν σύλλογοι που το παιδί μπορεί να μάθει σκάκι:

Ναι σε αρκετές  περιοχές και συχνά αυτοί οι σύλλογοι αυξάνονται. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αλματώδη επιτυχία.

Είναι καλό τα παιδιά να ενθαρρύνονται να παίζουν "ζωντανά" και όχι μέσω υπολογιστών καθώς μόνο έτσι θα αναπτύσσουν την κοινωνικότητα τους και θα μάθουν να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα συναισθήματα τους.

Ο ρόλος του γονιού:

Θα πρέπει να είναι υποστηρικτικός και ενθαρρυντικός!

Να συνοδεύει τα παιδιά στους αγώνες και να δείχνει ενθουσιασμό χωρίς όμως να ¨φουσκώνει" τα μυαλά του παιδιού!!

Να είναι εκεί για τις επιτυχίες αλλά και για τις αποτυχίες.


Στην παρακάτω σελίδα μπορείτε να βρείτε όλους τους σκακιστικούς συλλόγους http://www.chesspoints.gr/map.asp

Ας σκεφτούμε τι ενήλικες θέλουμε να δημιουργήσουμε!!!







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου