Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παρουσιάση Βιβλίου: Δεν είμαι η αδερφή μου

Το διαβάσαμε στο thematofylakes.gr

Επιμέλεια: Αγγελική Παπαθανασίου

Στοιχεία Βιβλίου
Τίτλος: Δεν είμαι η αδελφή μου
Συγγραφέας:Μαίρη Σάββα- Ρουμπάτη
ΕκδόσειςΜίνωας
Σελίδες: 224
ISBN: 9786180204568
Έτος Έκδοσης: 2015
«Δεν είμαι η αδελφή μου», είναι ο τίτλος του εφηβικού βιβλίου της συγγραφέωςΜαίρης Σάββα – Ρουμπάτη που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μίνωας.
Θα μπορούσε να είναι μια κραυγή όλων των παιδιών που βιώνουν καθημερινά από τους γονείς τους συγκρίσεις με τα μεγαλύτερα ή μικρότερα αδέλφια τους.
Το βιβλίο απευθύνεται σε εφηβικό-νεανικό αναγνωστικό κοινό, αλλά είναι εξίσου ενδιαφέρον και για ενήλικο κοινό που, διαβάζοντας το βιβλίο, θα αντιληφθούν ότι φράσεις που υπάρχουν στο κείμενο ειπωμένες από τους γονείς των ηρώων του βιβλίου, σίγουρα τις έχουν πει και οι ίδιοι στα δικά τους παιδιά.
Η Αλίκη είναι η καλή κόρη που όλοι οι γονείς επιθυμούν. Άριστη μαθήτρια, άριστη στο χορό, τακτική, προσεκτική. Από την άλλη πλευρά, η Μαρία, η αδελφή της. Τελείως διαφορετική και μονίμως ακούει τα παράπονα των δικών της. Τη συγκρίνουν συνεχώς με την αδελφή της.
Η Αλίκη και η Μαρία δεν έχουν και τις καλύτερες σχέσεις. Η Μαρία δεν υπάρχει καν για την αδελφή της. Αδιαφορεί για την ύπαρξή της, την αποφεύγει.
Οι δυο αδελφές όμως θα βρεθούν μαζί σε μια σκληρή δοκιμασία και μετά τίποτα δε θα είναι το ίδιο.
Ένα βιβλίο που μιλάει τη γλώσσα των εφήβων, που σκύβει πάνω στα προβλήματα και τις ανησυχίες τους.
Ένα μυθιστόρημα που διαβάζεται απνευστί και μας δείχνει ότι κάθε παιδί είναι ξεχωριστό και πρέπει να του αφήνουμε το χώρο για να μας το δείξει.
Περίληψη: Τιμήθηκε με το Βραβείο Κοινού στα Public Book Awards 2016, κατηγορία Εφηβική Λογοτεχνία. Οι συγκρίσεις κάνουν τη ζωή της δεκαπεντάχρονης Μαρίας ανυπόφορη. Τη συγκρίνουν πάντα με το καλύτερο και στον περίγυρό της το καλύτερο είναι η μεγαλύτερη αδελφή της, η Αλίκη.
Καταπληκτική στον χορό, άριστη μαθήτρια, όμορφη, τακτική, χρυσοχέρα.
Είναι δύσκολο να μεγαλώνουν δύο έφηβες σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Όμως, μερικές φορές ο ανταγωνισμός μάς βοηθά να βγούμε έξω από τα στενά όρια της οικογένειας…
Η Αλίκη, μαθημένη να είναι «η άριστη», οδηγείται σε μια παγίδα, από αυτές που στήνει η ίδια η ζωή στους εφήβους. Η μικρότερη Μαρία, μολονότι έχει αδυναμίες και βαθιά έλλειψη αυτοπεποίθησης, προσπαθεί να γίνει ο δυνατός κρίκος όταν η αδελφή της βρεθεί σε κίνδυνο. Θα μπορέσει να ξεπεράσει «τις ετικέτες» που της έχουν βάλει;
Ένα μυστήριο σ’ έναν εγκαταλελειμμένο κήπο, ένας άγνωστος νεαρός, το σημείωμα από έναν ανώνυμο αποστολέα, οι υποσχέσεις ενός μεγαλύτερου για το «μεγάλο ταξίδι» δοκιμάζουν τη σχέση των δύο κοριτσιών και τις κάνουν να δουν τη ζωή με άλλα μάτια.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου