Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νηστεία: Υπέρ και κατά για τα Παιδιά

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη





Καλησπέρα, καλησπέρα σκέφτηκα να γράψω ένα άρθρο για τα Υπέρ και τα Κατά της νηστείας!

Πριν αρχίσω θα ήθελα να τονίσω ότι το άρθρο δεν έχει καμία θρησκευτική χροιά και η ανάλυση θα είναι μόνο από διατροφική σκοπιά.
Επιπλέον, να τονίσω όπως έχουμε πει πολλές φορές πως κάθε οικογένεια είναι μοναδική και διαφορετική και κάνει ότι πιστεύει, δεν υπάρχει σωστό και λάθος.

Πριν αρχίσουμε να αναλύουμε τα υπέρ και τα κατά της νηστείας για τα παιδιά νομίζω πως είναι πολύ σημαντικό να λάβουμε υπόψη την υγεία του κάθε παιδιού, τις αλλεργίες, την έλλειψη σε ένα ίσως συστατικό, τον αιματοκρίτη κτλ


Ας αρχίσουμε λοιπόν από τα Υπέρ της νηστείας:

Σύμφωνα με διαιτολόγους:

Το παιδί στην νηστεία παίρνει περισσότερο πηγές:

  •  Πρωτεΐνης, όπως: Όσπρια, Θαλασσινά
  •  Ασβεστίου όπως: Ταχίνι, ξηροί καρποί, λαχανικά και φρούτα
  • Σιδήρου όπως: Όσπρια και  Πράσινα λαχανικά (Σπανάκι, Αρακάς, Φασολάκια)
Επιπλέον τα παιδιά στη νηστεία:

  • Αποκτούν πιο υγιεινές συνθήκες και μαθαίνουν σε ένα καλύτερο τρόπο διατροφής
  • Αποφεύγουν τις τοξίνες για ένα χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα να λειτουργεί καλύτερα το έντερο τους και η πέψη τους.

Τα κατά της νηστείας:

Τα παιδιά στην νηστεία:

  • Αποφεύγουν προϊόντα όπως:Τα γαλακτομικά  και κρέας που είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά
  • Πολλές φορές τρώνε τις ίδιες τροφές
  • Τρώνε τροφές με υδατάνθρακες σε μεγάλο βαθμό
  • Μπορεί να μειωθεί ή να αυξηθεί το βάρος τους
Είναι σημαντικό τα παιδιά να αποφεύγουν να νηστεύουν για μεγάλο χρονικό διάστημα!

Συμπερασματικά, θα κλείσουμε πως αφενός οι γονείς αν ανησυχούν για κάτι  σχετικά με τη  νηστεία είναι  καλό να μιλήσουν με διατροφολόγο και αφετέρου πως κάθε οικογένεια είναι μοναδική και διαφορετική και δεν πρέπει να κρίνουμε τις επιλογές της!

Καλή Μεγάλη Εβδομάδα!!



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου