Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Tι τύπος μάθησης είσαι;

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη


Καλησπέρα, καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά!!


Σήμερα σκέφτηκα να γράψω ένα άρθρο για τους τύπους μάθησης!!

Πάμε να απαντήσουμε στις απορίες μας!!

Τι είναι ο τύπος μάθησης:

Ο τύπος μάθησης είναι ουσιαστικά πως μαθαίνει ένα παιδί!

Με ποιο τρόπο!!

Πιο απλά είναι πως ο μαθητής λαμβάνει, επεξεργάζεται και αφομοιώνει τις πληροφορίες!


Ποιοι είναι οι τύποι μάθησης και πως μπορεί να βοηθήσει ένας γονιός για τους συγκεκριμένους τύπους:


  • Οπτικός: Εδώ συναντάμε ένα μαθητή ο οποίος μαθαίνει καλύτερα με οπτικά ερεθίσματα. Όπως εικόνες, σχεδιαγράμματα. Πολλές φορές είναι ένα μαθητής που του αρέσει να αναπαριστά εικόνες. (Πχ: Να ζωγραφίσει τι κατάλαβε από το μάθημα της ιστορίας)
Τι μπορεί να κάνει ο γονιός για να ενθαρρύνει τη μάθηση στον οπτικό τύπο:

  • Να ενθαρρύνει το παιδί να διαβάζει βιβλία με εικόνες
  • Να βάζει το παιδί να ζωγραφίζει τι κατάλαβε από το μάθημα της ιστορίας, των θρησκευτικών κτλ
  • Να δίνει στο παιδί σχεδιαγράμματα σχετικά με τα θεωρητικά μαθήματα ή έκθεση
  • Να χρησιμοποιεί έντονους μαρκαδόρους σε σημαντικές σημειώσεις για να βοηθήσει το μαθητή να του τραβήξει την προσοχή

  • Ακουστικός: Εδώ συναντάμε ένα μαθητή ο οποίος μαθαίνει καλύτερα με ακουστικά ερεθίσματα. Σε αυτόν τον τύπο μάθησης συναντάμε το παιδί που θα έχει μάθει το μάθημα ή τον κανόνα από την παράδοση. Επίσης είναι αυτός που του αρέσει να του διαβάζουν το μάθημα για να το καταλάβει.


Τι μπορεί να κάνει ο γονιός για να ενθαρρύνει τη μάθηση στον ακουστικό τύπο:

  • Να ηχογραφεί το μάθημα στο παιδί και μετά να το αναπαράγει ώστε το παιδί να το κατανοήσει καλύτερα
  • Να προσπαθεί να δίνει εντολές ακουστικά
  • Να χρησιμοποιεί ηχητικά βιβλία για τη μάθηση

  • Κιναισθητικός τύπος: Εδώ συναντάμε το παιδί που μπορεί να περπατάει για να μάθει το μάθημα της ημέρας ή που θέλει να κρατάει κάτι στο χέρι του στην τάξη. Επιπλέον αυτός ο τύπος, μαθαίνει μέσω όλων των αισθήσεων.
Τι μπορεί να κάνει ο γονιός για να ενθαρρύνει τη μάθηση στον κιναισθητικό τύπο:

  • Να δίνει χώρο για κίνηση στο παιδί
  • Να αφήνει το παιδί να μασάει τσίχλα ή να κρατάει κάτι στο χέρι
  • Να ενεργοποιεί όλες τις αισθήσεις του παιδιού για τη μάθηση

Πότε ο γονιός μπορεί να καταλάβει τον τύπο μάθησης του παιδιού:

Στην πρώτη σχολική ηλικία ο γονιός μπορεί να έχει αποκτήσει μια γνώμη για το τι στυλ προτιμάει το παιδί του.

Μπορεί το παιδί να προτιμάει δυο μαθησιακούς τύπους:

Σαφώς, αν και τις περισσότερες φορές ένας τύπος επικρατεί λίγο παραπάνω από τον άλλον.


Μπαίνοντας σε αυτήν την ιστιοσελίδα http://vark-learn.com/the-vark-questionnaire/ μπορείτε να βρείτε τι τύπος μάθησης είστε εσείς και το παιδί σας!!

Καλή συνέχεια!






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου