Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Καλοκαιρινές διακοπές: Σωματικά και Ψυχικά οφέλη για την οικογένεια

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη




Το καλοκαίρι είναι μια περίοδος που την προσμένουν με ανυπομονησία τόσο τα παιδιά όσο και οι ενήλικες. Σηματοδοτεί τη ξεκούραση, τη χαλάρωση τη ξεγνοιασιά , την ανεμελιά. Οι καλοκαιρινές διακοπές παρέχουν μέγιστα οφέλη για τη ψυχική και τη σωματική του υγεία του ατόμου, ανεξάρτητα αν είναι παιδί ή ενήλικας.
Άραγε οι οικογενειακές διακοπές έχουν οφέλη ως προς το παιδί;
Kαι αν ναι;Σε ποιους τομείς;
H απάντηση είναι εύκολη! Σαφώς και τα παιδιά έχουν οφέλη από τις διακοπές με την οικογένεια τους!
Κάποιοι λόγοι είναι οι εξής:
·         Οι γονείς έρχονται πιο κοντά με τα παιδιά τους σε ένα ήρεμο και χαλαρό περιβάλλον χωρίς να υπάρχουν οι περιορισμοί της καθημερινότητας με αποτέλεσμα το παιδί να αποφορτίζεται και να νιώθει σημαντικό. Αυτή η ουσιαστική επαφή με τα παιδιά χωρίς την πίεση και το καθημερινό άγχος οδηγεί σε μια βαθύτερη σύνδεση μεταξύ τους. Το παιδί έρχεται πιο κοντά με τους γονείς του, μοιράζεται όμορφες στιγμές και φαίνεται να επικοινωνεί ουσιαστικά μαζί τους.
·         Τα παιδιά έρχονται κοντά στη φύση και νιώθουν πιο ελεύθερα. Έρευνες έχουν δείξει ότι μέσω της επαφής με τη φύση καθημερινά τα παιδιά αυξάνουν την προσοχή και παράλληλα τη συγκέντρωσή τους.
·         Δημιουργούν αναμνήσεις με τους γονείς τους που θα τους μείνουν μια ζωή!Νομίζω όλοι θυμόμαστε διακοπές με τους γονείς μας με νοσταλγία και ευχαρίστηση.
·         Τα παιδιά κοινωνικοποιούνται στην παραλία, στο ξενοδοχείο, στην παιδική χαρά, στο καράβι.



·        Δίνει την ευκαιρία τα παιδιά να παίξουν με τους γονείς τους ελεύθερο μη δομημένο παιχνίδι. Οι γονείς δεν δουλεύουν πια τόσο και έχουν τον χρόνο να παίξουν με τα παιδιά τους στην παραλία, να χτίσουν κάστρα μαζί στην άμμο και να κάνουν ανέμελα βουτιές και παιχνίδια στη θάλασσα. Φαίνεται σαν μια απλή μορφή διασκέδασης αλλά είναι κάτι πιο σημαντικό από αυτό, καθώς τα παιδιά παίρνουν το μήνυμα ότι οι γονείς είναι εκεί για αυτά.
·         Τα παιδιά μαθαίνουν να αναπτύσσουν δεξιότητες επικοινωνίας να προσαρμόζονται σε νέα περιβάλλοντα και σε νέες συνθήκες. Αλληλεπιδρούν με καινούργιους φίλους, αναπτύσσοντας νέες δεξιότητες επικοινωνίας. Επιπλέον αποκτούν νέες εμπειρίες, πειραματίζονται και έρχονται αντιμέτωπα με προκλήσεις που τονώνουν την αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση τους. Τέλος, μέσα στο χαλαρό αυτό πλαίσιο των διακοπών, έχουν τη δυνατότητα να ξεδιπλώσουν άγνωστες πτυχές του εαυτού τους και των ταλέντων τους.
·         Τα παιδιά αναπτύσσονται σωματικά καθώς το κολύμπι και ο ήλιος τους βοηθάει.
Εν κατακλείδι παιδιά και μεγάλοι περνάνε ποιοτικό χρόνο μαζί, διασκεδάζουν και δένονται ακόμα περισ

σότερο για το δύσκολο Χειμώνα που θα έρθει!
Κάποιες καλές πρακτικές για επιτυχημένες διακοπές με παιδιά είναι:
·         Οργανώστε το ταξίδι σας όσο πιο προσεκτικά μπορείτε.
·         Επιλέξτε το περιεχόμενο των αποσκευών των παιδιών σας προσεκτικά. Παιχνίδια με πολλά μέρη και μπιχλιμπίδια, το πιθανότερο είναι πως θα καταλήξουν στο πάτωμα κάποιου δωματίου αλλά ένα οργανωμένο φαρμακείο πάντα χρειάζεται όπως αντηλιακό και κουβαδάκια είναι άκρως απαραίτητα.
·         Επιλογή σωστού προορισμού. Το καλύτερο θα είναι να αποφύγουμε τα πολύ απομακρυσμένα ή δύσβατα μέρη, ενώ μια πολύ σωστή επιλογή θα είναι ένα νησί που να έχει και νοσοκομείο, ώστε να είναι διαθέσιμο, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκη.
Πάνω από όλα, όμως, δώστε  την δυνατότητα στα παιδιά να διασκεδάσουν και διασκεδάστε και εσείς μαζί τους! Με λίγη σωστή οργάνωση και προετοιμασία, θα περάσετε χαρούμενες και ευχάριστες διακοπές με την οικογένεια σας, χωρίς άγχος!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου