Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Eνήλικες και Δυσλεξία

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη
                                                                                                                               
Καλησπέρα,  ελπίζω να είστε καλά.

Σήμερα, θα συζητήσουμε για ενήλικες και δυσλεξία.

Θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε κάποιες βασικές ερωτήσεις


Η δυσλεξία συνεχίζει και στην ενήλικη ζωή;

Σαφέστατα, δεν παίρνεις χάπι και τελειώνει η δυσλεξία. Συνεχίζει και στην ενήλικη ζωή αλλά κάποιος μπορεί να ζει λειτουργικά και ευτυχισμένος, ειδικά αν έχει δεχτεί παρέμβαση στην σχολική ζωή όπου έχει μάθει μέσα από την εκπαίδευση στρατηγικές διαχείρισης.

Μπορεί ένας ενήλικας να έχει δυσλεξία και να μην το ξέρει:

Φυσικά, η διάγνωση είναι ένα πολύ ευαίσθητο και δύσκολο κομμάτι. Ένας ενήλικας λοιπόν, για διάφορους λόγους μπορεί να έχει δυσλεξία αλλά να μην το έχει μάθει ποτέ. 
Το παραπάνω σίγουρα δυσκολεύει το άτομο,  αφού πολλές φορές έχει μια αυθαίρετη γνώμη για τον εαυτό του και τις δυνατότητες του με αποτέλεσμα να θεωρεί πολλές φορές πως είναι "άχρηστος" και "ανίκανος¨.

Ποια συμπτώματα υπάρχουν στην ενήλικη ζωή:

  • Δυσκολίες στον προσανατολισμό: Πολλές φορές αυτά τα άτομα, μπερδεύουν το αριστερό-δεξί, τους μήνες και δεν μπορούν εύκολα να διαβάσουν χάρτη.
  • Δυσκολίες στην συγκέντρωση και στην οργάνωση: Πολλές φορές οι ενήλικες που έχουν δυσλεξία δεν μπορούν να συγκεντρωθούν και ειδικά στην παράλληλη δράση (Πχ: Γράφω και ακούω ταυτόχρονα). Επιπλέον όταν υπάρχει φασαρία σε ένα χρόνο δεν μπορούν να περατώσουν την εργασία τους. Τέλος, δεν μπορούν να οργανώνουν εύκολα τις μέρες τους με αποτέλεσμα να αφήνουν άπειρες εκκρεμότητες.
  • Δυσκολίες στην ανάγνωση και στην κατανόηση: Πολλά ενήλικα άτομα χάνουν την σειρά τους όταν διαβάζουν, ξαναγυρίζουν πολλές φορές πίσω για να κατανοήσουν καλύτερα, για αυτό προτιμούν να απέχουν από λογοτεχνικές αναγνώσεις.
  • Δυσκολία στο γραπτό λόγο: Πολλές φορές αυτά τα άτομα δεν μπορούν να συντάσσουν ορθά προτάσεις και κάνουν αρκετά θεματικά και καταληκτικά λάθη.
  • Δυσκολίες στην μνήμη: Δυσκολίες να θυμούνται ονόματα, αριθμούς τηλεφώνων, ημερομηνίες, οδούς.
Πως είναι η ψυχολογία αυτών των ατόμων:

Τα ενήλικα άτομα με δυσλεξία πολλές φορές παρουσιάζουν χαμηλή αυτοπεποίθηση καθώς και ματαίωση αφού μπορεί να βιώνουν έντονα την αποτυχία στην καθημερινότητα τους και στο εργασιακό τους περιβάλλον.

Εάν υπάρχει παρέμβαση που θα εστιάσει:

Η παρέμβαση εάν υπάρχει  είναι καλό να εστιάσει στο "ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ" . Να ακούσουμε τον ενήλικα και να διαπιστώσουμε τις ανάγκες του, μέσα από αυτόν.

Ας θυμόμαστε πάντα πως καθένας από εμάς είναι μοναδικός και διαφορετικός

Πηγή όσο αφορά τα συμπτώματα: dikepsy.gr



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου