Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δίνοντας ερεθίσματα στα παιδιά στο σπίτι: Messy play και άλλες δραστηριότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Καλησπέρα,καλησπέρα μετά από καιρό επιστρέφω, ελπίζω να είστε όλοι καλά.


Σήμερα σκέφτηκα να γράψω ένα  άρθρο για το πως μπορούμε να δώσουμε ερεθίσματα στα παιδιά ακόμα και μέσα στο σπίτι. Εδώ θέλω να τονίσω πως έρευνες έχουν δείξει πως τα παιδιά ακόμα και ημερών μπορούν να προσλάβουν ερεθίσματα.

Τον τελευταίο  καιρό όλο και περισσότερο κερδίζει έδαφος το Messy play, το οποίο ουσιαστικά είναι η ευκαιρία που δίνουμε στο παιδί να λερωθεί καθώς  βιώνει μέσω των αισθήσεων του τα ερεθίσματα που του δίνουμε. Ένα απλό παράδειγμα Messy play, είναι όταν το παιδί παίζει τώρα το Καλοκαίρι με την άμμο στην παραλία, τις πέτρες και τα κοχύλια.

Όμως αλήθεια γιατί είναι σημαντικό το Messy play; 
Το παιδί μέσα από το συγκεκριμένο παιχνίδι καταφέρνει να:
  •  Ενεργοποιεί όλες τις αισθήσεις του μοναδικά και έντονα
  •  Μαθαίνει μέσω της περιέργειας του να χειρίζεται διάφορα υλικά άγνωστα προς σε αυτό και να εξασκεί τη λεπτή κινητικότητα του
  • Ενισχύει τη κριτική σκέψη, τη φαντασία και η δημιουργικότητα του παιδιού καθώς χειρίζεται τα υλικά όπως θέλει αυτό
Τα υλικά που χρησιμοποιούμε για το είδος του παιχνιδιού αυτό, εξαρτάται από εμάς, από την φαντασία μας καθώς και από το κουράγιο μας για να καθαρίσουμε μετά (χαχα).
Ενδεικτικά θα αναφέρουμε:

  • Αλεύρι
  • Nερό
  • Αφρός
  • Όσπρια
  • Άμμος
  • Δαχτυλομπογίες
  • Πλαστελίνη
  • Ζυμάρι
  • Πηλός
  • Σαπούνι
  • Ζυμαρικά
  • Ρύζι κτλ
Το παιδί μέσα από αυτού του είδους παιχνιδιού μπορεί να μάθει γράμματα και αριθμούς.


Για να εφαρμόσετε αυτού του είδους παιχνιδιού είναι καλό να οριοθετήσετε  τον χώρο  που θα πραγματοποιηθεί το παιχνίδι, να βρείτε εξαρχής τα υλικά που θα χρησιμοποιήσετε, να βάλετε ρούχα που δεν χρειάζεστε και το βασικό να έχετε καλή διάθεση.
Είναι καλό να τονίσουμε πως αν δεν έχετε υπομονή ή αντοχές για να καθαρίζετε που είναι απόλυτα θεμιτό και σεβαστό είναι καλό να προβείτε σε άλλες δραστηριότητες, καθώς ατυχήματα θα συμβούν.

Κάποια  λοιπόν, απλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε με τα παιδιά μέσα στο σπίτι, δίνοντας ερεθίσματα χωρίς να λερωθούμε΄ή σε συνδυασμό είναι:

    • Εκπαιδευτικά παιχνίδια
    • Μουσική 
    • Ανάγνωση παραμυθιών
    • Γυμναστική
    • Παρακολούθηση ταινίας και συζήτηση
    • Ζωγραφική 
    • Κατασκευές
    • Τουβλάκια
    • Παζλ
    • Ταξινόμηση σχημάτων
Ενασχολήσεις όπως οι παραπάνω, έχουν δείξουν πως αφενός αυξάνουν τις νοητικές ικανότητες των παιδιών και αφετέρου ψυχαγωγούν το παιδί χτίζοντας μια υγιής σχέση μαζί μας βιώνοντας θετικές εμπειρίες που συμβάλουν στην προσωπικότητα του.



Παίξτε με τα παιδιά σας και ξεφύγετε από τις οθόνες σας, μπορείτε!!!



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου